اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی گلستان:

40 نابینای موفق در گلستان زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: 40 معلول نابینای موفق در زمینه‎های ورزشی، علمی، فرهنگی، شعر و قرآن در این استان زندگی می‌کنند.

40 نابینای موفق در گلستان زندگی می‌کنند
کمال سلمانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این اداره کل در حال حاضر به پنج هزار و 399 معلول بینایی در استان ارائه خدمات می‎کند.
وی با اشاره به خدماتی که به معلولان انجام می‎شود، تصریح کرد: این خدمات شامل ارائه وسایل کمک توانبخشی شامل لوح و قلم، ساعت لمسی و گویا، پرکینز، برجسته‎نگار، عصای سفید و ماشین حساب، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه دانشجویی، صدور معرفی‎نامه و گواهینامه به سایر دستگاه‎ها، آموزش خط بریل، رایانه، اپراتور تلفن و ... است.
سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: این خدمات از طریق انجمن‎های نابینایان و مرکز آموزشی در گرگان و گنبدکاووس به این معلولان ارائه می‎شود.
وی با اشاره به تعامل شهرداری‎ها با این اداره کل ادامه داد: در تمام شهرداری‎های استان، یک کارشناس مناسب‎سازی به عنوان رابط شهرداری، بهزیستی و دفتر فنی استانداری وجود دارد.
سلمانی همچنان در مورد اقدامات انجام شده در زمینه مناسب‎سازی معابر عمومی برای استفاده معلولان به ویژه نابینایان گفت: مناسب‎سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‎ها و همچنین پارک‎ها و تجهیز و نصب چراغ‎ها و علائم راهنمایی مناسب در سطح شهرهای استان در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه جلسات برگزار شده توسط کمیته مناسب‎سازی استان، برجسته‎سازی پیاده‎روها ویژه نابینایان در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان به مشکلات نابینایان استان در زمینه‎های کمبود اعتبارات برای تهیه و خرید وسایل کمک توانبخشی، نبود مراکز آموزشی در سطح استان، کمبود اعتبارات برای راه‎اندازی، توسعه و تجهیز انجمن‎های نابینایان، عدم مناسب‎سازی محیط به صورت فراگیر، به کار نگرفتن نابینایان در دستگاه‌ها به عنوان اپراتور تلفن و رعایت نکردن سهمیه سه درصد استخدامی نابینایان اشاره کرد که باید اقداماتی جدی در این خصوص صورت بگیرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول