اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی خبر داد:

شناسایی و دستگیری 5 نفر حامل مواد مخدر

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: پنج نفر از حجاج این استان که حامل مواد مخدر بودند، به هنگام بازرسی در فرودگاه، شناسایی و از اعزام آنان به عربستان جلوگیری شد.

شناسایی و دستگیری 5 نفر حامل مواد مخدر
محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: از ابتدای اعزام حجاج خراسان شمالی به سرزمین وحی، تاکنون مجموعا هفت نفر زائر بجنوردی و اسفراینی به علت همراه داشتن مواد مخدر شناسایی و از اعزام آنان به حج جلوگیری شده است.
به گفته وی، سال گذشته نیز 9 نفر از زائران این استان که حامل مواد مخدر بودند، با اقدامات جدی در فرودگاه مشهد شناسایی و از خروج ممانعت شد.
یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه تمام آموزش‌های مربوط به قوانین سخت‌گیرانه عربستان به حجاج در قالب همایش‌های شهرستانی و استانی ارائه می‌شود، تصریح کرد: بر اساس قانون، گذرنامه حجاجی که اقدام به حمل مواد مخدر کنند، باطل و از اعزام آنان ممانعت می‌شود.
وی اضافه کرد: انتقال هر نوع مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان‌ تحت هر شرایطی ممنوع است و در صورت مشاهده با آنان برخورد و از خروج آنان از کشور جلوگیری و ویزای آنان به کشور عربستان باطل می‌شود.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: انجام اقدامات جدی برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر به خاطر سخت گیری‌های کشور عربستان و برخورد با زائران ایرانی صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: دولت عربستان مجازات‌های سنگینی را برای دارندگان مواد مخدر اعمال می‌کنند، از این رو حجاج باید از همراه داشتن مواد مخدر به شدت پرهیز کنند.
یزدان‌پناه همچنین با برشمردن اهمیت حج و نقش حجاج گفت: زائران خانه خدا باید از این فرصت برای خودسازی و ارتقای روحیه معنوی خود استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در آیین اسلام حج میثاقی الهی میان خالق و مخلوق به شمار می‌رود و این مهم یکی از بزرگ‌ترین فرایضی است که مسلمانانی که موفق به انجام مناسک حج می‌شوند از این سفر معنوی و حضور در مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) به عنوان بهترین لحظات عمر خویش یاد می‌کنند.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: حج، دارای ظرفیت‌‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف است که همفکری درباره این ظرفیت‌ها سبب ارتقای جوامع اسلامی و بهره‌مندی مسلمانان از مواهب آن می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حج در ادیان الهی مورد احترام بوده است، گفت: حج تأثیر بسیاری بر جوامع مسلمان در زمینه‌های مختلف بر جا گذاشته است و یک عبادت عظیم معنوی برای پردازش روحی و اخلاقی مسلمانان به حساب می‌آید.
یزدان‌پناه یادآور شد: نقش حج در وحدت مسلمانان و ایجاد زمینه برای بررسی مشکلات مسلمانان در کنگره جهانی حج بسیار گسترده است.
امسال یک‌هزار و 121 نفر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول