اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد:

برداشت 3 ‌هزار تن پسته از باغات بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش از 3 هزار تن پسته از باغات این شهرستان گفت: این مقدار برداشت نسبت به سال قبل با کاهش 20 درصدی مواجه است.

برداشت 3 ‌هزار تن پسته از باغات بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی شفیعی دوشنبه‌شب در نشست خبری اظهار داشت: شهرستان بشرویه بیش از 6 هزار هکتار باغات پسته دارد که بیش از 3 هزار و 500 هکتار آن  فعال و بارور هستند و مابقی هنوز در شرایط باردهی قرار نگرفته‌اند.
وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته از باغات پسته شهرستان بیش از 3 هزار و 500 تن محصول برداشت شد که این رقم نسبت به پیش‌بینی سال جاری 20 درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
شفیعی خشکسالی‌های پی در پی را عامل کم شدن میزان تولیدات کشاورزی شهرستان دانست و یادآور شد: استمرار روند خشکسالی سبب پایین آمدن دبی قنات‌ها و خشک شدن آنها و همچنین پایین رفتن حجم ذخیره آب سفره‌های زیر زمینی شده است.
وی تولیدات محصول پسته شهرستان را از انواع مختلف از جمله بادامی، احمدآقایی، کله قوچی، فندوقی، اکبری و سفید عنوان کرد و ادامه داد: امسال 3 هزار و 250 کیلو انواع کود به ارزش 85 میلیون ریال بین کشاورزان و باغداران بشرویه توزیع شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به توزیع 600 تن از کودهای شیمیایی ماکرو بین باغداران و کشاورزان یادآور شد: امسال افزون بر عملیات تغذیه و هرس در راستای اصلاح و احیای باغات همچنین با استفاده از کودهای ریزمغزی پتاس بالا تلاش شده است که  مقاومت درختان پسته برابر خشکسالی افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: شهرستان بشرویه از لحاظ تولید محصولات کشاورزی و دامی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و تولیداتی مانند جو و پسته آن رتبه نخست استان را دراختیار دارند و این امر حمایت جدی از بخش کشاورزی و دامداری شهرستان به ویژه با وجود خشکسالی‌های اخیر را طلب می‌کند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول