اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف انتقال فرهنگ دفاع مقدس در شهرکرد صورت گرفت؛

چهارمین کاروان راهیان ‌نور شهرکرد در راه مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: چهارمین کاروان دانش‎آموزی راهیان ‌نور متشکل از 430 دانش‌آموز راهی مناطق عملیاتی جنوب شد.

چهارمین کاروان راهیان ‌نور شهرکرد در راه مناطق عملیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهران مرادی فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد در مراسم اعزام چهارمین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس از این استان اظهار داشت: انتقال و ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و یادآوری حماسه‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی از مهم‌ترین اهداف اجرای این برنامه فرهنگی است.
وی افزود: در چهارمین اعزام از کاروان‌های راهیان نور 430 نفر از دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان از ناحیه یک آموزش و پرورش شهرکرد با 10 دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.
مرادی ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان این استان در قالب چهار کاروان به مناطق عملیاتی اعزام شده‏اند.
فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد خاطر نشان کرد: این کاروان‌ها به مدت سه روز علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی شلمچه، یادمان شهدای فتح‌المبین، محرم، موزه جنگ خرمشهر، از برنامه‌های مختلف فرهنگی پیش‌بینی شده بهره‏مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی برنامه‌ای اثر بخش در ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: راهیان نور بهترین فرصت برای تجدید پیمان و بازآموزی صحنه‌های رشادت و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان است.
مرادی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم حضور فعال در کاروان‌های راهیان نور است، گفت: این حرکت می‌تواند در آشنا ساختن دانش‌آموزان و فرزندان انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی داشته باشد.
فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد با اشاره به معنویت حاکم در این سرزمین یادآور شد: در اردوهای راهیان نور صمیمیت، معنویت، نظم و هماهنگی، مهربانی، اتحاد، انسجام و تالیف قلوب موج می‌زند.
وی در ادامه پیام راهیان نور به دشمنان انقلاب اسلامی را ناکامی در دستیابی به اهداف شوم استکبار دانست و گفت: استکبار جهانی با نگاه به حضور عاشقانه خیل مردم از جبهه‌های حق علیه باطل، عشق و علاقه مردم به دفاع مقدس را درمی‌یابد و ادامه راه شهدا را درک خواهد کرد و مرعوب و ناامید می‌شود.
مرادی از شهدا به عنوان بهترین الگو و راهنما برای جوانان و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: بر همین اساس نسل جوان برای شناخت شهدا باید بیش از پیش تلاش کند.
وی با بیان اینکه خاطرات، رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان باید نسل به نسل انتقال داده شود تا راه آنان سرلوحه همگان قرار گیرد، افزود: بر همین اساس ترویج اسلام، تداوم راه مقدس بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و دستیابی به آرمان‌های بلند نظام اسلامی با پیروی از راه شهیدان امکان‌پذیر است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول