اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آقا تهرانی:

نظام اسلامی بدون روحانیت به انحراف می‌رود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اسلامی صد در صد به روحانیت نیازمند است و بدون روحانیت به انحراف می‌رود.

نظام اسلامی بدون روحانیت به انحراف می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی صبح امروز در جلسه درس اخلاق در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: یکی از سفارش‌ها و توصیه‌ها بر این است که از ناجنس‌ها دوری کنیم و از لحظه به لحظه زندگی خود برای رسیدن به قرب الهی بهره ببریم.
وی ادامه داد: هر کسی که طلبه می‌شود به دو بال علم و تقوا نیازمند است، البته اگر تقوا نباشد علم نیز آرام آرام از بین می‌رود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی برای یک طلبه تنها اشراف بر توضیح‌المسائل و دانستن لمعه کافی بود ولی امروز مردم دیگر با این حد علم قانع نمی‌شوند و جامعه نیازمند روحانی و طلبه‌ای است که بیش از این پاسخگو باشد.
وی گفت: دیگر دانشجویی که روزی با شما همکلاس بود، از احکام نمی‌پرسد بلکه سؤال او از مشکلات به اصل مبانی دینی برمی‌گردد. در واقع او می‌پرسد چرا خدا ما را خلق کرده و چرا گفته‌های پیامبر صحیح است و سؤالاتی دیگری که حاکی از آن است که افکار پولورالیستی در جامعه وجود دارد و ما برای اینکه بخواهیم به این اشکالات پاسخ دهیم باید مسلح به سلاح علم باشیم یعنی حدیث بدانیم و در اصول مجتهد باشیم و علاوه بر آن به علم جدید و روز و علوم انسانی نیز اشراف لازم را داشته باشیم.
وی عنوان کرد: حضرت امام(ره) در زمان شاه می‌فرمود:"اگر نصف روز این رادیو و تلویزیون را دست ما بدهند همه دنیا را مسلمان می‌کنیم." اما اکنون ۳۰ سال است که رسانه دست ما است و ما چه کرده‌ایم.
آقاتهرانی خطاب به طلاب قزوین، ادامه داد: بنابر این خوب درس بخوانید و این چهار کلمه ادبیات و منطق خواندن مزاحم راه شما نباشد بلکه باید با کیفیت و برق‌آسا جلو برویم.
وی تصریح کرد: جامعه و نظام اسلامی صد در صد به روحانیت نیاز دارد و شما بدانید که در جایی حاضر شده‌اید که برای امام عصر باید تلاش کنید و باید تحولی جدی میان ما ایجاد شود و بتوانیم جامعه را متحول کنیم.
نماینده مردم تهران با اشاره به جریان بیداری اسلامی اظهار داشت: زمانی آتاترک به ترکیه آمد و همه چیز را بر هم ریخت و ثابت کرد اسلام انحراف است اما امروز آن کشور لائیک به سوی اسلام روی آورده و در این کشور کسی رأی آخر را می‌برد که از اسلام سخن بگوید همچنین در کشور خودمان کسی رأی آخر را می‌برد که از امام و ولایت سخن بگوید.
وی اضافه کرد: همه اینها نشان می‌دهد که مردم ما تشنه اسلام هستند. حال اگر شرایط به گونه‌ای دیگر است دلیلش کار نکردن ما است.
آقاتهرانی خاطرنشان کرد: درس خواندن واجب‌ترین کار یک طلبه است بنابر این بدانید که واجب‌تر از صله‌رحم و مستحبات دیگر برای شما درس خواندن است.
وی بیان داشت: بنابر این یک عده با هم قسم شوید و هوای یکدیگر را داشته باشید، چرا که ممکن است کسی دیرتر یا زودتر متوجه شود ولی همه باید کمک کنیم تا یکدیگر به خوبی به علم دست یابیم.
نماینده مردم تهران ادامه داد: در گام دیگر مراقب تقوای خویش باشید یعنی به دنبال کسب تقوا بروید و هر آنچه را که یاد می‌گیرید عملیاتی کنید، دروغ نگویید حتی اگر با دروغ نگفتن شما کارها خراب شود.
وی خطاب به طلاب قزوین اظهار داشت: مطمئن باشید که با راست‌گویی ضرری که به شما وارد می‌شود کمتر از دروغ‌گویی است از این روست که باید تقوا پیشه کنید تا خداوند سبحان نیز به شما فرقان دهد و شما در سایه این نعمت الهی حق را از باطل تشخیص دهید.
وی افزود: مراقب باشید تا تقوا ملکه ذهن شما شود و برای رسیدن به تقوا بندگی کنید چرا که با بندگی و حسن فعل می‌توانید به تقوا دست یابید.
آقاتهرانی در پایان یادآور شد: برای بندگی و تقوا باید هفت عضو چشم، گوش، دهان، دست، پا، شکم و زیر شکم را مراقبت کنید یعنی هر چیزی نگویید، هر چیزی نبینید و هر چیزی نشنوید و خدایی نکرده تقلب و خلف وعده نکنید. که با چنین رویکردی و عنایت الهی تقوا نصیب شما خواهد شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول