اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد:

الگوی اسلام مبنای تربیت اساتید حوزه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد گفت: فضاسازی و تربیت اساتید حوزه‌ای علمیه خواهران بر اساس الگوی اسلام ناب محمدی (ص) قرار گرفته است.

الگوی اسلام مبنای تربیت اساتید حوزه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی صبح امروز در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در انقلاب اسلامی و حضور خواهران در راستای تحصیل علوم دینی بسیار چشمگیر است.
وی با تاکید بر ضرورت تحول در حوزه‌های علمیه تاکید کرد: تحول در کلام رهبر معظم انقلاب به معنای استفاده از ظرفیت‌های حوزه برای پاسخ‌گویی به نیازهای نظام و جهان اسلام است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: حضور طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف تبلیغی و فرهنگی جامعه منشأ آثار و برکات بسیاری است و باید از این توانمندی به نحو شایسته و بهینه استفاده شود.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه طلاب به سه اصل علم، اخلاص و سیاست افزود: طلاب باید در طول تحصیل خود در حوزه‌های علمیه همواره به این سه اصل توجه جدی داشته باشند و آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی حرکت در مسیر ولایت‌فقیه را لازمه تحصیل و تهذیب خواهران طلبه عنوان کرد و افزود: خدمتی که خواهران طلبه می‌توانند در جامعه بکنند بسیار با ارزش و مهم است و حضور آنان در عرصه‌های مختلف می‌تواند منشأ تاثیرات و برکات زیادی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد، ترویج آموزه‌های اهل بیت (ع) را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بانوان طلبه با حضور در عرصه جهانی بسیار تاثیرگذار هستند، بانوانی که حرف برای گفتن دارند و می‌توانند نقش‌آفرینی فکری و فرهنگی در جامعه و جهان داشته باشند، حضورشان برای حوزه ضروری است؛ بنابراین حضور بانوان توانمند در عرصه بین‌الملل ظرفیتی است که حوزه می‌تواند به خوبی از آن استفاده کند.
محمدی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف جهانی بیان کرد: حضور بانوان توانمند و متعهد در این عرصه یک ضرورت است که حوزه‌ها باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
مدیراستانی حوزه‌های علمیه استان یزد در ادامه به توسعه قلمروی فکری و فرهنگی حوزه‌ها در کشور و سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت بالا که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، به خوبی استفاده شود.
محمدی همچنین با اشاره به تعداد مدارس علمیه خواهران در سطح استان یزد گفت: در حال حاضر 13 باب مدرسه علمیه در این راستا در استان به فعالیت مشغول هستند که سه باب از این مدارس در سطح3 حوزوی معادل فوق لیسانس دانشگاهی است و بقیه در سطح2 حوزوی مشغول فعالیت هستند.
وی تعداد طلاب خواهر در استان یزد را هزار و 350 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مقرر شده است در هر شهرستان یک باب مدرسه با ظرفیت 150 تا 200 نفر طلبه خواهر احداث شود که در بعضی شهرستان‌ها این مدارس تکمیل و افتتاح شده است.
محمدی اظهار امیدواری کرد که ساختمان حوزه علمیه شهرستان بافق هم به زودی تکمیل و بهره‌برداری شود.
وی افزود: از مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی که در سال 89 به حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان یزد اختصاص یافته است، 38 درصد آن مربوط به حوزه علمیه خواهران است و از این مبلغ تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان جذب شده و بقیه منتفی است.
امام جمعه بافق نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از حضور مسئولان استانی در این مراسم با اشاره به سابقه تاسیس حوزه علمیه الزهرا (س)بافق گفت: پیشرفت در مسیر معنویت باید اساس کار حوزه علمیه خواهران این شهرستا ن قرار گیرد.
حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی با تاکید بر اینکه طلاب باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بدانند و توجه داشته باشند که مورد عنایت خدا و امام زمان (عج) هستند، افزود: تربیت نیروی انسانی در مکتب امام زمان (عج) از وظایف طلاب و اساتید حوزه‌هاست.
وی با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام، همه طلاب را به خودسازی و علم‌آموزی دعوت کرد.
به گزارش فارس، در این مراسم مریم دست‌افشان به عنوان مدیر جدید حوزه‌ علمیه الزهرا (س) بافق معرفی شد.
حوزه علمیه الزهرا (س) بافق به عنوان یکی از حوزه‌های با سابقه استان یزد در حال حاضر 50 طلبه دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول