اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

26 هزار نفر عضو کتابخانه‌های خراسان شمالی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون 25 هزار و 715 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند.

26 هزار نفر عضو کتابخانه‌های خراسان شمالی هستند
علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد نرخ رشد عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان به ازای هر 100 نفر جمعیت را در سال جاری نسبت به سال گذشته 42 درصد عنوان کرد.
وی اظهار داشت: پارسال در نیمه نخست 18 هزار و 127 نفر در سطح کتابخانه‌های عمومی این استان عضویت داشته‌اند که این تعداد اکنون به 25 هزار و 715 نفر افزایش یافته است.
رحیمی با بیان اینکه هم اکنون 63 کتابخانه عمومی اعم از نهادی و مشارکتی در سطح خراسان شمالی فعال است، گفت: بر همین اساس 4 هزار و 730 نفر در کتابخانه‌های اسفراین، 7 هزار و 960 نفر در کتابخانه‌های بجنورد، 2 هزار و 737 نفر در کتابخانه‌های جاجرم عضویت دارند.
وی همچنین شمار اعضای کتابخانه‌های عمومی در شیروان را 3 هزار و 437 نفر، فاروج 10 هزار و 95 نفر، گرمه یک‌هزار و 920 نفر و مانه و سملقان 3 هزار و 836 نفر اعلام کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی بیان داشت: بیشترین میزان رشد تعداد اعضای کتابخانه‌ها در این استان طی امسال مربوط به شهرستان جاجرم با رشد 98 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
وی با بیان اینکه کم‌ترین نرخ رشد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان نیز مربوط به شهرستان فاروج بوده، تصریح کرد: در این شهرستان تعداد اعضا از هزار و 373 نفر به یک‌هزار و 95 نفر کاهش یافته است.
 
* رشد 58 درصدی سرانه تعداد مراجعه به کتابخانه‌های خراسان شمالی
رحیمی در ادامه با اشاره به رشد 58 درصدی سرانه تعداد مراجعه به کتابخانه‌های خراسان شمالی طی امسال در مقایسه با سال قبل اظهار داشت: مجموعاً 437 هزار و 599 مورد مراجعه به کتابخانه‌های این استان طی این مدت صورت گرفته و اعضا کتاب‌های درخواستی خود را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: طی این مدت 74 هزار و 785 مورد مراجعه به کتابخانه‌های اسفراین، 156 هزار و 774 مورد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی بجنورد، 65 هزار و 111 مورد مراجعه به کتابخانه‌های جاجرم، 64 هزار و 814 مورد مراجعه به کتابخانه شیروان صورت گرفته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی همچنین تعداد مراجعات به کتابخانه‌های عمومی فاروج را 9 هزار و 15 مورد، کتابخانه عمومی گرمه 26 هزار و 350 مورد و به کتابخانه‌های عمومی مانه و سملقان را 4 هزار و 750 مورد عنوان کرد.
وی یادآور شد: بر همین اساس شهرستان شیروان با 113 درصد رشد، شهرستان جاجرم با 112 درصد رشد و مانه وسملقان با 72 درصد رشد تعداد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 100 نفر از جمعیت، بیشترین افزایش تعداد مراجعه کنندگان را امسال در مقایسه با سال قبل داشته‌اند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول