اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد:

خودکفایی ایران در تولید برنج در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: با تولید بذر جدید در استان‌های گیلان و مازندران، در آینده‌ای نزدیک کشور در تولید برنج‌های داخلی خودکفا می‌شود.

خودکفایی ایران در تولید برنج در آینده‌ای نزدیک
مهدی سعادتی در حاشیه سفر به مازندران و شرکت در همایش محرومیت‌زدایی شهرستان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: حداقل تا پایان آبان ماه ورود برنج‌های خارجی به داخل کشور ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای دستگاه‌های خدماتی و رفاهی نیز مصوب شده از برنج ایرانی و شمالی استفاده کنند.
استاندار گیلان بیان داشت: کشور ما با 700 هزار تن تولیدی با کمبود برنج مواجه است که با تدابیری که در سازمان تحقیقات برنج در گیلان انجام شده است بذر جدیدی در گیلان مورد آزمایش قرار گرفت که میزان تولید برنج را از سه تا چهار تن در هکتار به هشت تا 12 تن در هکتار افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش کشت آن در گیلان و مازندران که 80 درصد برنج کشور را تولید می‌کنند در تولید برنج به خودکفایی رسیده و از واردات برنج خارجی بی‌نیاز شویم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش، طرح 30 شب و 30 مسجد را گامی موثر در فرهنگ‌سازی و سلامت جامعه  برشمرد و افزود: دستاورد مهم این طرح نمونه و بسیار ارزشمند در سال جهاد اقتصادی به جا گذاشتن کاری ماندگار برای سلامت جامعه و برداشتن بار بزرگی از دوش مردم بوده چرا که 2 هزار نفر زیرپوشش این طرح به صورت رایگان ویزیت شدند.
سعادتی گفت: توجه و خدمت به مردم کاری ماندگار برای پزشکانی بود که در این طرح از خواب و استراحت خود گذشته تا با حضور در مساجد زکات علم خود را بپردازند چراکه اقشار جامعه پزشکی ما چه در جنگ تحمیلی و چه در دوران جهاد اقتصادی به وظیفه خود که رساندن جامعه به قله موفقیت است نقش ارزنده‌ای داشتند .
وی متذکر شد: امیدواریم این طرح ارزنده دانشگاه علوم پزشکی بابل که از سوی جامعه بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بابل شکل گرفته است در سطح ملی تداوم یابد و ما شاهد اجرای آن به ویژه در مناطق محروم کوهپایه‌ای و جنگلی کشور باشیم.
سعادتی از اجرای طرح 30 شب 30 مسجد در استان گیلان خبر داد و اذعان داشت: با توجه به اینکه این طرح یکی از طرح‌های موفق کشور برای محرومیت‌زدایی و کمک به افراد نیازمند بوده است کمک می‌کنم این طرح به‌زودی در استان گیلان اجرایی شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول