اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

780 نفر از دانشگاهیان مازندرانی حاجی می‌شوند/ اعزام دانشجویان دختر به حج منتفی است

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 780 نفر از دانشگاهیان مازندرانی حاجی می‌شوند.

780 نفر از دانشگاهیان مازندرانی حاجی می‌شوند/ اعزام دانشجویان دختر به حج منتفی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام موسی مستقیمان ظهر امروز در مراسم قرعه کشی عمره دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت:  حج فرصت مناسبی است که انسان می‌تواند ارتباط با معبود خود برقرار کند و بهتر از آن این است که این سفر معنوی در دوره دانشجویی اتفاق بیفتد.
وی با اعلام اینکه عمره دانشجویی تبدیل به عمره دانشگاهیان شد، تصریح کرد: در برنامه‌های عمره دانشجویی نیز برنامه‌ریزی برای اعزام اساتید نیز وجود دارد.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به ممانعت اعزام دانشجویان دختر به سفر معنوی حج افزود: در حال حاضر اعزام دانشجویان دختر به سفر حج منتفی است.
مستقیمان در ادامه به ثبت نام حدود 8 هزار نفر از متقاضیان عمره دانشجویی در دانشگاه‌های مازندران بیان داشت: حدود 5 هزار نفر از متقاضیان از بین دانشجویان پسر مجرد، حدود 3 هزار نفر دانشجویان متاهل و 436 نفر از اساتید دانشگاه نیز متقاضی اعزام به سفر معنوی حج هستند.
وی تعداد زائران دانشگاهی حج عمره را حدود 780 نفر اعلام و یادآور شد: اسامی 360  نفر از پذیرفته‌شدگان حج که در قرعه‌کشی اعلام می‌شود را دانشجویان پسر مجرد تشکیل می‌دهند.
مستقیان تعداد افراد متاهلی که قرار است امسال از دانشگاه‌های مازندران به سفر حج اعزام شوند را 345 نفر عنوان کرد و یادآور شد: در عمره دانشگاهی امسال حدود 124 استاد دانشگاه نیز به حج اعزام می‌شوند.
ایسن مسئول در توضیح تعداد دانشجویان متاهل برای اعزام به حج نیز بیان داشت: دانشجویان متاهل متقاضی حج در زمان ثبت می‌‌توانند لیست سه نفره را درخواست کنند و این شرایط در مازندران نیز اعمال شد.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه کاروان‌های پسر مجرد در قالب سه کاروان به حج اعزام می‌شوند، بیان داشت: هر کاروان حدود 120 نفر و یک کاروان از دانشجویان استان گلستان نیز با دانشجویان مازندران در قالب یک کاروان به حج اعزام می‌شوند.
وی زمان اعزام دانشجویان به حج عمره را اوخر بهمن ماه امسال و اردبیهشت ماه سال آینده اعلام کرد و اذعان داشت: به علت برگزاری امتحانات در مردادماه اعزام دانشجویی به حج نداریم.
مستقیان درباره قرعه‌کشی اساتید دانشگاه برای اعزام به حج یادآور شد: مراسم قرعه‌کشی اعزام اساتید دانشگاه به حج در مرکز کشور برگزار می‌شود.
اسامی پذیرفته‌شدگان حج در سایت حج و زیارت درج شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول