اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان:

هوشمندسازی مدارس از اولویت‌های آموزش و پرورش است

خبرگزاری فاس: رئیس آموزش و پرورش تویسرکان گفت: هوشمندسازی مدارس به عنوان اولویت‌ آموزش و پرورش در راستای رشد علم و دانش‌پژوهی صورت می‌پذیرد.

هوشمندسازی مدارس از اولویت‌های آموزش و پرورش است
علی بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: در عصر حاضر با توجه به پیشرفت علوم، صنعت تکنولوژی و فناوری نوین فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات برای کیفی‌سازی برنامه‌های هدفگذاری شده امری ضروری است.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد ملزومات ضروری و کاربردی برای هوشمندسازی مدارس تویسرکان مهیا شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع مدارس و در مقاطع مختلف 81 باب مدرسه به مقدمات تجهیز به سیستم و فناوری روز فراهم شده است و 41 مدرسه به سیستم هوشمند مجهز شده‌اند. 
رئیس آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان فناوری اطلاعات، ارتباطات و دانش‌های پیرامون در حوزه‌های مختلف و تلاش برای روزآمدسازی این مهم را مستلزم ایجاد بسترهای بنیادی برشمرد و تأکید کرد: مجهز شدن مدارس به سیستم‌های هوشمند با اجرای تمام فرآیندهای آموزشی مبتنی بر تجهیزات هوشمند در راستای بهبود نظام آموزشی تربیتی و پژوهش محور در پروسه زمانی برنامه پنجم توسعه از طرح‌های کلیدی سازمان آموزش پرورش است که در مدارس سطح کشور نیز در حال اجرا است.
وی مزایای این طرح را شامل سرعت، دقت، تعمیق در یادگیری و شتاب‌دهی به فعالیت‌های مدرسه و دانش‌آموز خواند و گفت: الکترونیکی شدن تمام مراحل تدریس، تسلط استاد به آموزش و کنترل آسان‌تر کلاس، انتقال بهتر مفاهیم به دانش‌آموزان، مشارکت هر چه بیشتر دانش‌آموزان در طول تدریس و امکان ذخیره‌سازی مطالب ارائه شده در کلاس به صورت الکترونیکی و مرور مجدد آن توسط دانش آموزان از اهم مزیت‌های تجهیز مدارس به سیستم هوشمندسازی است.
بیات هوشمندسازی مدارس تویسرکان را در اولویت برنامه‌های این نهاد برشمرد و تصریح کرد: اولویت برنامه‌های محوری آموزش و پروش در راستای رشد و ارتقای علم و دانش‌پژوهی در هوشمندسازی مدارس است.
وی با اشاره به اینکه همه مدارس شهرستان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه یک‌نوبته هستند، خاطرنشان کرد: پروژه مدرسه خیر ساز نیمه کاره مقدم با رایزنی و پیگیری‌های مسئولان امر با جذب اعتباری به مبلغ 200 میلیون پس از هفت سال ساخت و ساز طرح مذکور آغاز شده است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان در پایان سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر خیلی از مشکلات و مسائل چون معوقات پرداختی در این نهاد به صورت کامل رفع شده است.   
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول