اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی:

332 استاندارد مهارت در تبریز تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 659 استاندارد مهارتی در کشور تعریف شده که مرکز فنی و حرفه‌ای استان موفق شده 332 مهارت را در تبریز تدوین کند.

332 استاندارد مهارت در تبریز تدوین شد
محمدرضا سیابانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز از توسعه مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق این سازمان در سطح مساجد و کارخانجات و نقاط مختلف خبر داد.
وی با انتقاد  از برخی آموزش‌های غیرهدفمند در نظام آموزشی کشور اظهار داشت: بخش قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی این سازمان افراد تحصیل کرده در رشته‌های غیرمرتبط هستند.

پرداختن به مهارت‌های جدید اجتناب‌ناپذیر است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: پرداختن به مهارت‌های جدید اجتناب‌ناپذیر است و به همین منظور سازمان به شیوه‌های مختلف در این زمینه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام کرده است.
وی گفت: تفاهمنامه‌هایی با دانشگاه‌های مختلف در راستای ارتقای نظام آموزش مهارتی برای دانشجویان منعقد شده است.
سیابانی گفت: آموزش در مراکز ثابت دولتی، طرح کارورزی دانشجویان و طرح سی‌دی از جمله تعامل فنی و حرفه‌ای با مراکز دانشگاهی است که با هدف ارتقای مهارت فنی و حرفه‌ای دانشجویان انجام می‌شود.

نظام آموزش عالی کشور دچار فرسودگی شده است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نظام آموزش عالی کشور دچار فرسودگی شده و نیازمند تطبیق این نظام با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای روز هستیم که در این راستا تغییراتی در سطح کلان و بازنگری مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر آموزش‌های این اداره کل در 33 مرکز استان ارائه می‌شود که در زمینه آموزش برای 10 میلیون نفر ساعت تا پایان سال متعهد هستیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: آموزش‌های ارائه شده در این 33 مرکز به صورت رایگان است.
سیابانی اضافه کرد: 4 هزار و 512 نفر در سال گذشته در محل کارخانجات آموزش دیده و گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند.
وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مساجد و پایگاه‌های بسیج در صورت درخواست مساجد ارائه می‌شود که این آموزش‌ها می‌تواند در بخش‌های مختلف متمرکز شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 659 استاندارد مهارتی در کشور تعریف شده که مرکز فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی موفق شده  332 مهارت را در تبریز تدوین کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول