اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری خراسان جنوبی:

همه باید پشت سر قانون حرکت کنند

خبرگزاری فارس: معاون دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اختلاس صورت گرفته در سیستم بانکی کشور گفت: دلیل اصلی وقوع این گونه جرایم این است که برخی متولیان جلوتر از قانون حرکت می‌کنند در حالی که حرکت همه باید پشت سر قانون باشد.

همه باید پشت سر قانون حرکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی باقری صبح امروز در جمع مدیران اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه اختلاس بانکی صورت گرفته چهره کشور را مخدوش کرد، اظهار داشت: دلیل اصلی وقوع این امر این است که برخی متولیان جلوتر از قانون حرکت می‌کنند و در این ارتباط باید بدانند که همه باید پشت سر قانون حرکت کنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.
وی بحث اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: با وجود زحماتی که ماموران نیروی انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد از مرزهای شرقی کشور می‌کشند اما باز هم شاهد هستیم که بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری را بحث مواد مخدر و قاچاق تشکیل داده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه پرونده‌های منازعات در استان نیز آمار بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: برای کاهش تعداد پرونده‌های منازعات در استان باید فرهنگ قانون‌مداری و احترام به قانون در بین مردم ترویج شود.
باقری ادامه داد: قانون برای این است که آحاد جامعه و به ویژه مسئولان به آن عمل کنند و این قانون‌مداری باید بیش از پیش در بین مردم و مسئولان ترویج شود.
وی با اشاره به آمار افزایش طلاق در سطح کشور و خراسان جنوبی گفت: برای کاهش آمار طلاق باید تحکیم بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد همچنین باید زندگی ساده و سالم اسلامی بیش از پیش در بین جوانان ترویج شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ترویج ازدواج آسان در بین جوانان را یکی دیگر از راه‌حل‌های ترویج زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق در بین جوانان عنوان کرد و افزود: اگر بنیان خانواده در سطح جامعه مستحکم باشد جلوی بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌ها گرفته می‌شود.
باقری ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را نیز یکی دیگر از راه‌حل‌های موجود برای کاهش برخی از جرایم در سطح جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: وضعیت حجاب و عفاف در برخی از خیابان‌های شهر چهره شهر مذهبی ما را مخدوش می‌کند.
وی ترویج فرهنگ انضباط اجتماعی، مقابله با فرهنگ انحرافی و توجه بیشتر جوانان به مبانی دین مبین اسلام را از دیگر راه‌حل‌های موجود برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و کاهش جرایم عنوان کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول