اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی بوشهر خبر داد:

برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز سموم در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر از برخورد این سازمان با متخلفان و فروشندگان غیر مجاز سموم خبر داد.

برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز سموم در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سهیل مهاجری ظهر امروز در جمع خبرنگاران فعالیت فروشگاه‌های غیرمجاز سموم دفع آفات نباتی را توجیه‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: در پی فعالیت غیر مجاز برخی از فروشندگی‌های سموم و ارتباط تنگاتنگ با سلامتی افراد جامعه، پیگیری‌های بسیاری با مشارکت اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان برای برخورد با متخلفان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: فروشندگان سموم غیرمجاز فعالیت فروشگاه‌های مجوز دار را با مشکل مواجه کرده و به طور قطع کمیته گیاه پزشکی سازمان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتر فعالیت این نوع فروشگاه‌ها را متوقف می‌کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون بیش از 15پروانه فروشندگی سموم، 10پروانه بهره‌برداری کلینیک گیاه پزشکی و دو پروانه بهره‌برداری آزمایشگاه تولید عوامل کنترل بیولوژیک آفات توسط این سازمان صادر شده، اظهار داشت: لیست فروشگاه‌های غیرمجاز سموم سطح استان با همکاری مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تهیه و برای اعمال قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی گفت: تمام مسئولان فروشگاه‌های غیر مجاز می‌توانند برای پیگیری امور مربوط به فروشگاه خود همه روزه به واحد صدور پروانه‌های گیاه پزشکی سازمان مراجعه و اطلاعات لازم را کسب کنند.
مهاجری بیان داشت: داشتن یک کارشناس فارغ التحصیل در رشته گیاه پزشکی و یا در سایر رشته‌های کشاورزی با داشتن بیش از سه سال سابقه فعالیت در زمینه گیاه‌پزشکی به عنوان مسئول فنی شرط لازم برای تأسیس فروشگاه سم است.
وی با تاکید بر نقش موثر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حمایت از بخش کشاورزی عنوان کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در آینده شاهد تحولات خوبی در این بخش باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر افزود: ساماندهی و توجه به برنامه‌های این سازمان‌، تاثیر مناسبی در حمایت از بخش کشاورزی استان بوشهر دارد.
وی اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در قالب کمیته‌های مختلف در این سازمان همواره آماده ارتقای سطح کشاورزی و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی استان هستند.
مهاجری بازآموزی و به روز کردن دانش اعضا و استفاده از فناوری جدید را از برنامه‌های آینده این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر نیازمند حضور نیروهای متخصص همراه با فناوری نوین روز است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول