اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرزن‌آباد مازندران:

اداره کل امور شوراها در استانداری‌ها ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بخش مرزن‌آباد مازندران با اشاره به ظرفیت بالای شوراها پیشنهاد داد تا اداره کل امور شوراها در استانداری‌ها شکل بگیرد.

اداره کل امور شوراها در استانداری‌ها ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، عزت‌الله جعفرصالحی صبح امروز در نخستین همایش شوراها و دهیاران بخش مرزن آباد که با حضور مدیرکل امور روستایی مازندران برگزار شد، بیان داشت: روستاها سرشار از منابع انسانی‌اند و روستاییان قشر مولد جامعه‌اند و توجه به این مناطق از ضروریات است.
وی با اشاره به مشکلات این بخش در حوزه راه، آن را به دو دسته راه روستایی و جاده کندوان تقسیم‌بندی کرد و گفت: جاده کندوان به عنوان یکی از شاهرا‌ه‌های اصلی کشور هر ساله مورد استفاده تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار می‌گیرد.
جعفرصالحی ادامه داد: این جاده به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی ان از پرخطرترین مسیرها نیز هست و تصادفات بی‌شماری در آن رخ می‌دهد.
وی تصریح کرد: کم‌عرض بودن این جاده و عدم وجود شانه خاکی از مشکلات این جاده به شمار می‌رود.
رئیس شورای بخش مرزن آباد به یکطرفه شدن جاده کندوان در روزهای تعطیل به عنوان یکی از مشکلات مردم این بخش یاد کرد و خاطرنشان کرد: این مسئله مشکلات زیادی برای روستائیان مسیر جاده به وجود آورده است.
این مسئول به ممنوعیت تردد کامیون‌ها در کندوان، عدم کیفیت مناسب آسفالت جاده، تردد کامیون‌های آزادراه و تاثیر آن بر جاده و دپوی نخاله‌های ساختمانی در برخی از قسمت‌های این جاده را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و خواستار بازنگری در وضعیت این جاده شد.
جعفرصالحی همچنین درباره راه‌های روستایی از باریک بودن این جاده‌ها، عدم استاندارد در بخش‌های کیفی جاده، نبود علائم راهنمایی و رانندگی، عدم نصب گاردریل در مسیرهای کوهستانی به عنوان اصلی‌ترین مشکلات این حوزه یاد کرد.
وی با اشاره به برخی از مصوبات سفر رهبری در این حوزه خواستار سرعت بخشیدن به اجرای این مصوبات شد.
رئیس شورای بخش مرزن‌آباد در ادامه به بروز سیل در گذشته و احتمال بروز سیل در آینده اشاره کرد و بیان داشت: عدم اجرای طرح آبخیزداری در حوزه رودخانه چالوس از عمده دلایل بروز سیل در این منطقه است.
این مسئول به دیگر مشکلات این بخش در حوزه آب اشاره کرد و گفت: کوچک بودن مخازن، کمبود آب شرب، نبود آب بهداشتی با توجه به اینکه برخی روستاها در کنار رودخانه هستند نشان‌دهنده مشکلات بی‌شماری در این روستاهاست.
جعفرصالحی به افت ولتاژ برق در مناطق کوهستانی، قطعی مکرر برق و فرسوده بودن تیرهای برق در روستاها را نیز به عنوان مشکلات این بخش در برق‌رسانی یاد کرد.
وی با اشاره به دریاچه ولشت و سیلاب‌هایی که در حوزه این دریاچه رخ می‌دهد آن را خطری جدی برای این بخش، آزادراه و قسمتی از چالوس عنوان کرد و ابراز داشت: اجرای طرح آبخیزداری در بالادست این دریاچه از ضروریات است که باید قبل از ایجاد هرگونه خسارت جبران‌ناپذیر در این حوزه اجرایی شود.
رئیس شورای بخش مرزن آباد ارتقای کلانتری مرزن آباد، عدم استقرار ادارات مستقل با توجه به تازه تاسیس بودن این بخش، نداشتن مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به ویژه در مراکز دهستان‌ها، تسریع در گازرسانی به مرزن‌آباد و برطرف ساختن مشکلات سوخت، مشکلات دپوی زباله و عدم وجود کارخانه کمپوست در چالوس، صدور بی‌رویه مجوز برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه چالوس به ویژه در منطقه لعل جار و پل ذغال، مستقل نبودن مدیریت در مرزن‌آباد و وابستگی زیاد به کلاردشت، عدم وجود آمبولانس برای حمل فوتی‌های ناشی از تصادف در جاده کندوان، عدم وجود ماشین آتش‌نشانی و عدم مشخص بودن حدود و مرز روستاها و توسعه طرح‌های هادی در روستاها را از مهم‌ترین دغدغه‌ها، مشکلات و مسائل این بخش عنوان کرد.
وی با اشاره به تجربه 12 ساله خود از حضور در شورا خلاء بزرگی را در این زمینه یاداوری کرد و گفت: مدیریت استانی درباره شوراها بسیار ضعیف است و شوراها با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف به دلیل عدم این مدیریت آنطور که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
جعفرصالحی در پایان اذعان داشت: عدم وجود کلاس‌های آموزشی برای اعضای شوراهای روستاها، شهرها و بخش‌های مختلف می‌تواند تاثیر زیادی بر ارتقای جایگاه شوراها داشته باشد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول