اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها؛

شوراها و شهرداری‌ها همکاری خوبی با دولت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ شوراها و شهرداریها یکی از همکاران خوب دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده‌اند،‌ اما مدیریت شهری ضررهایی را متقبل شده است تا این قانون اجرایی شود.

شوراها و شهرداری‌ها همکاری خوبی با دولت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی چمران ظهر امروز در نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور اظهار داشت: کلیات برنامه‌های پنج ساله و چشم‌انداز 20 ساله از جمله برنامه‌هایی است که شورای شهر تهران برای تدوین برنامه‌های خود آنها را معیار و ملاک تدوین قرار داده است. 
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های پنج ساله که برای شهرداری تهران تدوین و به تصویب رسیده سعی شده تا برنامه‌های سالانه نیز تنظیم شود.
 رئیس شورایعالی استان‌ها با بیان اینکه در شورایعالی کشور دستورالعملی برای تمامی شهرهای کشور ارسال شده که بر اساس آن هم چشم‌انداز و هم برنامه پنج ساله کشور مدنظر و برنامه‌ریزی قرار گیرد، گفت: با وجود اینکه این نوع برنامه‌ریزی دارای مزیت‌هایی برای مدیریت شهری است، اما مشکلاتی را نیز به دنبال دارد.
وی بیان کرد: از جمله تصمیماتی که در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌ شهرداری‌های کشور را تحت تأثیر خود قرار داده، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها بوده است. 
چمران تصریح کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها کاسته نشد، اما هزینه‌های آنها در مقایسه با گذشته را افزایش داد.
وی با اشاره به این نکته که برنامه‌ها به خودی خود در کشور تغییرپذیر هستند، افزود: طرح جامع پس از 15 سال، هنوز برنامه‌ای خشک به نظر می‌رسد که برخی از اهداف آن اجرا شدنی نیست.
رئیس شورایعالی استان‌های کشور ادامه داد: در مورد تغییر برخی از برنامه‌های طرح جامع با شورایعالی شهرسازی رایزنی‌هایی انجام شده است تا از حالت انعطاف‌ناپذیری خارج شود.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع هر پنج سال یک‌بار نیاز به بازنگری دارد، گفت: شورای برنامه‌ریزی متشکل از وزیر راه‌ و شهرسازی و رئیس شورای شهر تهران برگزار شد تا در موارد مرتبط با طرح جامع، رایزنی‌های لازم صورت گیرد.
چمران تصریح کرد: طرح‌ها تحت نظر 15 متخصص شهرسازی بررسی می‌شود تا بر اساس برنامه بودجه‌بندی در شوراها تدوین شود.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و شوراها یکی از همکاران خوب دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده‌اند، اضافه کرد: مدیریت شهری ضررهایی را متقبل شده است تا این قانون اجرایی شود.
رئیس شورایعالی استان‌ها و رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خشکی زاینده‌رود و ناخوشی دل مردم اصفهان از این بابت، افزود: امیدواریم با بارش و نزول برکات آسمانی، این رکود و ناخوشی مردم اصفهان برطرف شود.
 
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول