اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

نظارت بر 60 درصد از کالاهای آرایشی و خوراکی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امور نظارت و تایید 60 درصد از واردات و صادرات کالاهای آرایشی و بهداشتی را در استان به عهده دارد.

نظارت بر 60 درصد از کالاهای آرایشی و خوراکی در هرمزگان
مصطفی اسماعیلی در حاشیه برگزاری نخستین همایش روز جهانی غذا در بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر، روز جهانی غذا را تلنگری برای بیداری وجدان‌های به خواب رفته و روز همدردی با گرسنگانی که از ابتدایی‌ترین حق زندگی یعنی غذا محرومند را عنوان کرد.
وی با اشاره به مقوله امنیت و سلامتی غذایی خاطرنشان کرد: بی‌شک مقوله امنیت و تضمین سلامتی فرآورده‌های غذایی یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌هاست.
اسماعیلی وجود زمینه حفظ و ارتقای سطح سلامت عمومی در جامعه را از وظایف صنایع متعهد دانست.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بروز بار عمده بیماری‌ها در جوامع مدرن امروزی را ناشی از عادات نامناسب و زیان بار تغذیه ذکر کرد.
به گفته وی استفاده از تجربیات، نحوه تغذیه، انتقال فناوری از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم شده است.
اسماعیلی با اشاره به سال روز جهانی غذا اظهار داشت: در این روز سازمان‌های بین‌المللی با انگیزه برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر، گرسنگی و نابودی محیط زیست تلاش می‌کنند.
وی با ذکر مسئولیت‌های مختلف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این استان، گفت: بررسی و تنظیم مدارک با توجه به ضوابط مربوط به تاسیس مراکز تولید و توزیع مواد دارویی و غذای، آرایشی و بهداشتی و ارسال آن به واحدهای ذی‌ربط در ستاد وزارتخانه با هدف رسیدگی و طرح موضوع در کمیسیون‌های قانونی یکی از مسئولیت‌های این نهاد است.
این مقام مسئول افزود: از دیگر مسئولیت‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان می‌توان به نظارت بر نحوه اجرای دقیق تولیدکنندگان محصولات در مورد ضوابط و استانداردهای تعیین شده برای مواد افزودنی کمکی و همچنین استعمال رنگ‌های مجاز و مواد بسته‌بندی و اعمال کنترل مداوم محصولات از لحاظ صلاحیت کمی و کیفی نام برد.
وی نظارت و تایید حدود 60 درصد واردات و صادرات خوراکی و آرایشی که از طریق  گمرک‌های هرمزگان صورت می‌گیرد را بر عهده معاونت غذا و داروی استان دانست.
به گفته اسماعیلی نمونه‌برداری از کالاهای خوراکی و آرایشی و آزمایش آنها نیز بر عهده 14 دانشگاه است که این آزمایش‌ها زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول