اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 قلم با مصرف امور دامی؛

ایران از واردات دارو از آرژانتین، انگلیس و ایتالیا بی‏نیاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه جامدات آفاق سمنان اعلام کرد: ایران از واردات دارو از کشورهای آرژانتین، انگلیس و ایتالیا در پنج قلم با مصرف امور دامی بی‏نیاز شد.

ایران از واردات دارو از آرژانتین، انگلیس و ایتالیا بی‏نیاز شد
احمدرضا مطلبی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان از رونمایی پنج نوع داروی دامی جدید در کارخانه جامدات آفاق سمنان در روزهای اخیر خبر داد.
وی تصریح کرد: همزمان با بهره‏برداری از فاز دوم کارخانه جامدات آفاق سمنان، از پنج نوع داروی جدید دامی در این واحد رونمایی شد.
مدیرعامل کارخانه جامدات آفاق سمنان اضافه کرد: این داروها همگی از کشورهای آرژانتین، انگلیس و ایتالیا وارد کشور می‏شدند که با تولید آنها در این واحد تولیدی، کشور از واردات این اقلام دارویی بی‏نیاز خواهد شد.
مطلبی گفت: دو نوع از این داروها، آنتی‏بیوتیک و ضدعفونی‏کننده، ویتامین و درمان‏کننده کمکی بوده و برای استفاده در درمان آنفلونزا و عفونت ریه به کار می‏رود.
مدیرعامل کارخانه جامدات آفاق سمنان افزود: داروی اکواجی‏پی‏سی 10 ضدعفونی‏کننده است و تاکنون از کشور انگلستان وارد کشور می‏شد.
وی اضافه کرد: این داروها در صنعت طیور کاربرد گسترده دارند و تولید آنها در این واحد بین 18 تا 20 میلیون دلار صرفه‏جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.
مدیرعامل کارخانه جامدات آفاق سمنان اضافه کرد: این داروها در فاز اول این واحد تولیدی به دست متخصصان داخلی تولید شده است.
وی یادآور شد: کارخانه جامدات آفاق سمنان محصولات خود را با هدف صادرات فرآورده‏های دارویی تولید می‏کند و محصولات این کارخانه به سه کشور افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان صادر می‏شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول