اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه همایش ملی ارتقای عمر ماندگاری مواد غذایی؛

خبرنگاران از رفتار معاون غذا و دارو اصفهان گلایه‌مند شدند

خبرگزاری فارس: همایش ملی ارتقا عمر ماندگاری مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در حالی برگزار شد و تمام خبرنگاران رسانه‌های مختلف به این همایش دعوت شدند که به هنگام مصاحبه خبرنگاران با رئیس نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با لحن بد مانع انجام این مصاحبه شد.

خبرنگاران از رفتار معاون غذا و دارو اصفهان گلایه‌مند شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز مراسم افتتاح این همایش با حضور بهروز جنت از وزارت بهداشت در صورتی برگزار شد که در زمان استراحت و پذیرایی به هنگام مراجعه خبرنگاران برای مصاحبه با وی، معاون غذا و داروی اصفهان با رفتاری تند خبرنگاران را کنار زده و اظهار داشت: تمام مدیران در جلسه‌ منتظر حضور دکتر جنت هستند و شما اینجا مشغول مصاحبه هستید.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خطاب به خبرنگار این رسانه گفت: ما که شما را دعوت به حضور در این همایش نکردیم.
به گزارش فارس، البته دعوتنامه نشست مطبوعاتی و برگزاری این همایش در تاریخ 12 مهر ماه به دفتر این رسانه فکس شده که شاید بی‌اطلاعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از امور روابط عمومی و رسانه‌ای معاونت خود سبب این برخورد وی شده است.
بر اساس ماده نهم قانون حمایت از خبرنگاران، هر شخصی که در هنگام انجام وظیفه خبرنگاران برای آنها مشکل ایجاد کند با او برخورد قضایی می‌شود که در ماده چهارم این قانون آمده است: خبرنگار می‌تواند تمام اخبار مجاز را از مراجع رسمی و یا غیر رسمی دریافت کند و به اطلاع عموم برساند.
مهم‌ترین مطلبی که در این قانون آمده است، آزادی خبرنگار برای دستیابی به اطلاعات است، اما این در صورتی که بعضی از مدیران کشور هنوز فرهنگ برخورد با خبرنگار را نمی‌دانند یا اگر اطلاع دارند، اجرا نمی‌کنند.
بر هیچکس پوشیده نیست که یک خبرنگار با داشتن کارت معتبر خبرنگاری از وزارت ارشاد بر طبق قوانین این سازمان دولتی، حق ورود به تمام جلسات خبری و انجام هر گونه مصاحبه با مدیران مختلف استانی و کشوری را دارد و کسی نمی‌تواند مانع انجام فعالیت خبری آنها شود.
مصاحبه دو دقیقه‌ای رئیس نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که با موافقت کامل وی صورت پذیرفت و بدون نتیجه‌ به اتمام رسید در صورتی انجام شد که تمام مسئولان کشوری موظف به پاسخ به خبرنگاران هستند زیرا که بنا بر قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولان خادمان مردمند و مردم ولی‌نعمتان آنها.
این همایش طی دو روز برگزار می‌شود که فردا ششمین همایش ایمنی غذا، سلامت جامعه، گرامیداشت روز جهانی  غذا در قالب یک سمینار جدا با حضور رئیس سازمان غذا و داروی کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول