اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت و تجارت سیرجان خبر داد:

اشتغال 15 هزار نفر در واحدهای صنفی سیرجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان گفت: بیش از 15 هزار نفر در واحدهای صنفی شهرستان سیرجان مشغول به کار هستند.

اشتغال 15 هزار نفر در واحدهای صنفی سیرجان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمدرضا خواجویی عصر امروز در همایش آموزشی رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان سیرجان با اشاره به اشتغال 15 هزار نفر در واحدهای صنفی سیرجان اظهار داشت: 8 هزار واحد صنفی در این شهرستان فعال است.
وی افزود: در نیمه نخست سال جاری 8 هزار و 965 واحد صنفی در شهرستان سیرجان بازرسی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد دارد.
خواجویی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده یک‌هزار و 223 فقره است که در این بخش هم 76 درصد رشد داریم.
وی خاطرنشان کرد: تخلفات کشف شده در اداره بازرگانی و نظارت نیز در این شهرستان در نیمه نخست سال جاری یک‌هزار و 399 پرونده است که بیش از 461 میلیون ریال جریمه نقدی برای آنها مشخص شده است و در این بخش هم نسبت به مدت مشابه سال قبل 219 درصد رشد نشان می‌دهد.
خواجویی گفت: تعهد این اداره 600 نفر در بخش اشتغال است که تاکنون 58 درصد آن محقق شده است.
محمد عابدی‌نژاد مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: همایش‌های آموزشی پس از ادغام دو اداره صنایع و بازرگانی نقش مهمی در ایجاد تعامل دارد تا در بهینه کردن ساختار دولتی این دو اداره کل بتوانیم با همکاری صنف و صنعت قدم برداریم.
وی از وجود 60 هزار واحد صنفی در استان کرمان خبر داد و گفت: 57 هزار از این واحدها به ثبت رسیده که بیش از 64 هزار و 500 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و در بخش صنعت هم 80 هزار نفر در سطح استان کرمان اشتغالزایی شده که بیشترین حجم اشتغال استان کرمان در دو بخش صنعت و تجارت است.
عابدی‌نژاد از مکانیزه شدن سیستم فروش در فروشگاه‌های استان کرمان خبر داد و بیان کرد: این سیستم که در قانون آمده است با برنامه‌ریزی کامل در فروشگاه‌های سراسر استان کرمان به تدریج عملی می‌شود.
وی ادغام دو سازمان صنایع و بازرگانی را به معنای توسعه بخشیدن و تمرکز برنامه‌ریزی‌ها در امور قانونی و رفاه مردم عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی مورد نظر نیز با تعامل از دو اداره بازرگانی و صنایع شهرستان‌ها تأمین می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول