اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد:

اشتغال 14 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قزوین

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با بهره‌برداری از 493 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین زمینه اشتغال 14 هزار و 367 نفر فراهم شده است.

اشتغال 14 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، سعید صادقی بیان کرد: هم اکنون 10 شهرک و ناحیه صنعتی و طرح‌های توسعه تکمیلی شامل شهرک‌های صنعتی آراسنج، فاز اول و دوم کاسپین، حیدریه، خرمدشت، فاز اول و دوم لیا، آبیک و نواحی صنعتی دانسفهان و آوج به متقاضیان واگذار شده است.
وی ادامه داد: در طول چند سال اخیر 990 قرارداد واگذاری زمین با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقده شده است که با انعقاد این قراردادها که با سرمایه‌گذاری 18 هزار و 800 میلیارد ریالی است، با راه‌اندازی کامل این واحدهای تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال 35 هزار  و 211 نفر فراهم می‌شود.
مدیر برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر 493 واحد تولیدی فعال با سرمایه‌گذاری هفت هزار و 610 میلیارد ریال در سطح شهرک‌های صنعتی استان قزوین مشغول به تولید هستند و برای حدود 14 هزار و 367 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.
وی با اشاره به استقبال متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان و با توجه به موقعیت استراتژیک این استان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی عملیات اجرایی و زیربنایی آن در حال احداث است که تا چند ماه آینده کار واگذاری زمین به متقاضیان آغاز می‌شود.
صادقی اعلام کرد: دوره‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی برای کارکنان واحدهای صنعتی به منظور توانمند سازی آنها، مشارکت گسترده در اجرای هر چه بهتر طرح هدفمندی یارانه‌ها، احداث تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی کاسپین، لیا و حیدریه، شناسایی نقاط ضعف واحدهای صنعتی و برنامه‌ریزی برای اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع آنها، راه‌اندازی وب سایت جامع برای اطلاع‌رسانی، برگزاری تورهای صنعتی به منظور پیوند صنایع کوچک و متوسط با صنایع بزرگ، بررسی و شناسایی واحدهای صنعتی راکد برای رفع مشکلات و راه‌اندازی مجدد آنها عمده فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.
وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، انجام طرح مطالعاتی برای شناسایی و رفع مشکلات بسته‌بندی و بازار، طراحی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار برای استقرار مشاورین صنعتی و شرکت‌های فنی و مهندسی، شناسایی و توانمند سازی خوشه‌های صنعتی، بررسی و شناسایی اولویت‌های صنعتی استان برای هدایت سرمایه‌گذاری‌ها و اعطای تسهیلات مالی یارانه‌دار به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از دیگر فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در طول چند سال اخیر است.
انتهای پیام/,30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول