اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجن خبر داد:

تحقق 50 درصدی اشتغال تعهد شده در بروجن

خبرگزاری فارس: فرماندار بروجن از تحقق 50 درصدی اشتغال تعهد شده این شهرستان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

تحقق 50 درصدی اشتغال تعهد شده در بروجن
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجن، فتاح کرمی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: عزم دولت ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی در سال جاری برای متقاضیان شغل و بیکاران است که در این راستا برنامه‌ریزی گسترده‌ای در سطوح ملی، استانی و شهرستانی صورت گرفته است.
وی افزود: بر اساس این برنامه‌ها و تصویب کارگزوه اشتغال و سرمایه‎گذاری این استان، سهم شهرستان بروجن از 2.5 میلیون فرصت شغلی در کشور و 35 هزار اشتغال تعهد شده چهارمحال و بختیاری ایجاد ۶ هزار شغل در سال جاری است که سهم هر دستگاه اجرایی از این میزان مشخص و ابلاغ شده است.
فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با همت و تلاش همه مسئولان این شهرستان در دستگاه‌های مختلف تاکنون حدود ۳ هزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده که معدل 50 درصد اشتغال تعهد شده در سال است.
وی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در این شهرستان با توجه به ابلاغ دستورالعمل و اعتبارات خاص آن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در همین راستا بالغ بر 36 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‎های خانگی به متقاضیان در این شهرستان اختصاص یافته است.
کرمی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ادارات بازرگانی، فنی و حرفه‌‎ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و صندوق مهر امام رضا (ع) بیش از سایر ادارات در این امر دخیل هستند.
فرماندار شهرستان بروجن در ادامه به صدور بیش از 98 گواهی اجرای مشاغل خانگی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای اجرای مشاغل خانگی بیش از 800 میلیارد ریال به صندوق مهر امام رضا (ع) این شهرستان اختصاص داده شده که تاکنون بیش از ۳ میلیارد ریال آن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد زمینه‌های اشتغال برای جوانان جویای کار تأکید کرد و گفت: بیکاری پیامدهای منفی بسیاری هم از نظر فردی و هم از نظر خانوادگی و اجتماعی در پی دارد که عمده‌ترین پیامدهای آن احساس بی‌ارزشی در فرد، فقر و تنگدستی و مشکلات خانوادگی، بزهکاری و آلوده شدن به اعتیاد و عقب ماندگی کشور از نظر اقتصادی است.
فرماندار بروجن ادامه داد: در میان کشورهای جهان، برخی کشورها میانگین کار در میان آنان به ساعت‌ها می‌رسد و بدین سبب از نظر اقتصادی به رتبه‌های بالایی رسیده و به پیشرفت‌های چشمگیری نایل شده‌اند.
کرمی اضافه کرد: این در حالیست که بیکاری سبب می‌شود که فرد و خانواده از امکانات مورد نیاز و رفاه و آسایش زندگی محروم شوند و این مسئله به مرور زمان، آرامش روانی خانواده را متزلزل و چه بسا موجب محرومیت فرزندان از تحصیل و دیگر مزایای زندگی اجتماعی می‎شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول