اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز طی مراسمی؛

زنگ اولیا و مربیان در مدارس خوزستان نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان مراسم نمادین استانی زنگ هفته پیوند اولیا و مربیان در هنرستان کاردانش دخترانه حکمت ناحیه 4 اهواز نواخته شد.

زنگ اولیا و مربیان در مدارس خوزستان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ رحمان فلاحی مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان ظهر امروز در مراسم نمادین استانی زنگ هفته پیوند اولیا و مربیان در هنرستان کاردانش دخترانه حکمت اهواز، اظهار داشت: مدرسه نمی‌تواند به‌تنهایی در پیشرفت تحصیلی، تربیتی، اخلاقی و اعتقادی دانش‌آموزان موفق باشد، مگر این‌که خانواده در کنار آن حضور پیدا کند.
وی هفته پیوند اولیا و مربیان را فرصت مناسبی برای نشان دادن هماهنگی و همسویی میان مربیان و خانواده‌ها عنوان کرد و آن را مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی کودکان و نوجوانان بیان نمود.
وی ادامه‌ داد: خانواده‌ها نقش اصلی و اساسی در حمایت از فرزندانشان دارند و باید در کنار مدارس قرار بگیرند، با شروع سال تحصیلی، انجمن‌های اولیا و مربیان با آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان از 24 تا 30 مهرماه تشکیل می‌شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خانواده‌ها می‌توانند در این انجمن‌ها، در کنار مدیران، معلمان و دبیران، در اجرای برنامه‌های موثر برای سرنوشت فرزندانشان مشارکت داشته باشند، اکنون مشارکت خانواده‌ها با مدیران و مربیان در مدارس به خوبی مشاهده می‌شود و این امر نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.
فلاحی اظهار داشت: در وزارت آموزش و پرورش به مدیریت خانواده‌ها در مدارس و همکاری آنها با مدرسه برای اجرای برنامه‌ها توجه بسیاری می‌شود، امروزه نگاه خانواده‌ها هم برای تشکیل انجمن اولیا و مربیان و حضورشان در این انجمن‌ها، نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.
وی افزود: آنچه را که در این انجمن‌ها به آن نیاز داریم، مشارکت و هم‌فکری خانواده دانش‌آموزان است که خوشبختانه خانواده‌ها به این مهم‌ توجه لازم دارند. هر مدرسه‌ای که یک انجمن قوی از نظر علمی و فکری دارد، از نظر کارایی و پیشرفت برنامه‌ها نسبت به سایر مدارس پیشروتر است.

* خانواده و مدرسه همسو حرکت کنند
کارشناس مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان هفته تلاش در مسیر اعتلای نظام آموزشی کشور است؛ این هفته همدلی و همراهی مدرسه و خانه است و این همراهی در عرصه تعلیم و تربیت، بدون حضور خانواده‌ها میسر نمی‌شود.
طهماسب رضایی‌نسب افزود: اولیا و مربیان هفته اتحاد بین دو رکن تعلیم و تربیت یعنی مدرسه و خانه است. ما در عرصه تعلیم و تربیت نیازمند حضور فعال و چشم‌گیر اولیا هستیم.
کارشناس مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به هجمه فرهنگی که در برنامه‌ریزی دشمن وجود دارد و جنگ نرمی که دشمن در پیش گرفته است، واجب و ضروری است که خانواده‌ها و مدرسه در یک سمت حرکت کنند.
وی در ادامه بر برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده با کیفیت مطلوب تر تاکید نمود و گفت: کلاس‌های آموزش خانواده رکن پیشگیری را دارند و در کنار آنها مراکز مشاوره رکن درمان را دارند.
رضایی نسب گفت: آموزش خانواده یکی از ارکان انجمن اولیا و مربیان است؛ در واقع آموزش خانواده حکم پیشگیری و مراکز مشاوره خانواده حکم درمان را دارند و خانواده‌هایی که دچار آسیب‌های روانی و اجتماعی می‌شوند و نیازمند حمایت هستند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول