اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

مهم‌ترین عامل در تربیت فرزندان هماهنگی اولیا و مربیان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سبزوار گفت: مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی کودکان و نوجوانان، هماهنگی و هم‌سوئی نظری و علمی میان مربیان و خانواده‌هاست.

مهم‌ترین عامل در تربیت فرزندان هماهنگی اولیا و مربیان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سبزوار اظهار داشت: خانواده، پایگاه اصلی تربیت و رشد کودک و نوجوان است و شالوده شخصیتی آنها در آن جا شکل می‌گیرد و به تکامل می‌رسد.
وی با بیان اینکه هماهنگی و تلاش والدین در خانه، بر تلاش و کوشش مربیان در مدرسه مقدم است، افزود: اولیا و مربیان، همواره در تکوین تعلیم و تربیت فرزندان در تعامل هستند و این یکی از مسائل مهم و اساسی است که اگر این تعامل به درستی انجام شود مشکلات زیادی از تربیت فرزندان ما حل می‌شود.
وی تاکید‌کرد: تربیت علمی اگر بدون در نظر گرفتن اخلاق باشد سکولار است و ارزشی ندارد، بنابراین تربیت علمی باید توأم با اخلاق اسلامی باشد.
ابراهیمی به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس تهران پرداخت و تصریح کرد: در پیروزی انقلاب، ایمان به خدا و مبارزه کلید همه فتوحات و موفقیت‌ها بود و آزادی فلسطین که شعار امام راحل (ره) است باید عملی شود.
وی ادامه داد: اگر دنیای غرب راست می‌گوید و طالب آزادی است پس یک همه پرسی بگذارد تا معلوم شود چند نفر می‌خواهند که آمریکا و اسرائیل باشند که در اینجا رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که امنیت اسرائیل خط قرمز اوست و امیدواریم این خط قرمز اوباما و امثال او به دست ملت‌های به پا خاسته مسلمان شکسته شود.
خطیب جمعه سبزوار به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مردم مومن و ولایی استان کرمانشاه بعد از سال‌ها انتظار به آرزوی دیرینه خود که وصال یار و محبوب است رسیدند و امیدواریم ایشان یادی از مردم سبزوار بکنند که برای دیدارشان لحظه شماری می‌کنند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت دو مسئله و موضوع مهم در تاریخ ایران بود که موفقیتی در آنها حاصل نشد و دلیل آن این بود که مردم آن زمان مانند مردم ما آگاهی نداشتند و اینکه گرچه رهبران شجاع و آگاهی داشتند ولی امام راحل (ره) نقشی در جهان ایفا کردند که تاکنون سابقه ندارد و پس از پیروزی انقلاب تمام موارد را زیر نظر داشتند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است و آن چیزی که جامعه را اصلاح می‌کند همین امر به معروف ونهی از منکر است.
وی خطاب به مسئولان بر تعامل، وحدت و همکاری و تمرکز بر مسایل اصلی و اولویت‌ها و پرهیز از مسایل فرعی و حاشیه‌ای برخورد با متخلف و حل مسئله اشتغال تأکید کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول