اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختتامیه جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی؛

موتور علم و دانش در خراسان جنوبی جان تازه‌ای گرفت

خبرگزاری فارس: با پایان پنجمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی در خراسان جنوبی، موتور علم و دانش در این منطقه جان تازه‌ای گرفت.

موتور علم و دانش در خراسان جنوبی جان تازه‌ای گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی شنبه‌شب در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی در خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش امروز ملاک قدرت کشورهاست، اظهار داشت: باید در حفظ و نگهداری نخبگان در کشور بیشتر تلاش کرد.
محمدرضا گلرو ادامه داد: برای ارتقای جایگاه علمی کشور در جهان و تولید ثروت از علم اقشار مختلف مردم به ویژه صاحبان سرمایه باید از نوآوری‌ها و اختراعات آگاهی یابند و با مشارکت آنها اختراعات تجاری‌سازی شده و به تولید انبوه برسد.
وی تصریح کرد: با ترویج و اطلاع‌رسانی مناسب از فعالیت‌های علمی، فناوری و نخبه‌پروری، باید فضای علمی کشور به سمتی هدایت شود که گفتمان علم ابتدا در خانواده‌ها و سپس در بین مردم و فضای جامعه پدیدار شود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز ابزار قدرت کشورها نیروی انسانی فرهیخته و آگاه است، گفت: با حفظ و نگهداری هر یک از دانش‌آموختگان در کشور بالغ بر یک میلیارد دلار هزینه در بخش اقتصادی جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو نخستین استان‌هایی است که بنیاد ملی نخبگان دارد، افزود: دانش آموختگان و نخبگان زیادی در استان هستند که باید شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.
گلرو از راه‌اندازی سامانه صنوف استان خبر داد و گفت: با دستور استاندار خراسان جنوبی سامانه ثبت تمام امکانات صنوف و صنعتگران به زودی راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات صنوف و صنعتگران استان ثبت می‌شود و به راحتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با دستور استاندار هر دستگاهی که خرید و قرار داد خود را با صنعتگران استان منعقد کند از امتیاز ویژه برخوردار می‌شود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی حرکت علمی نخبگان را در وضعیت عمومی کشور تاثیرگذار دانست و گفت: بها و مورد حمایت قرار دادن نخبگان و دانش‌آموختگان از ضروریات امروز جامعه است و باید مسئولان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول