اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شاهد و ایثارگران مازندران خبر داد:

حذف شهریه دوره شبانه دانشجویان شاهد در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شاهد و ایثارگران استان مازندران گفت: دانشگاه مازندران نخستین دانشگاهی است در استان که حذف شهریه دوره شبانه دانشجویان شاهد و ایثارگر را آغاز کرده است و این برنامه باید در تمامی دانشگاه‌ها اجرایی شود.

حذف شهریه دوره شبانه دانشجویان شاهد در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نشست سرپرست دانشگاه مازندران با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران بعدازظهر امروز برگزار شد.
در این نشست مدیرکل بنیاد شاهد و ایثارگران استان مازندران گفت: یکی از اهداف بنیاد سوق دادن دانشجویان شاهد و ایثار گر به سوی دانشگاه‌های دولتی است.
حمید علی صمیمی افزود: دانشگاه مازندران نخستین دانشگاهی است در استان که حذف شهریه دوره شبانه دانشجویان شاهد و ایثارگر را آغاز کرده و این برنامه باید در تمام دانشگاه‌ها اجرایی شود.
صمیمی خاطرنشان کرد: وجود کانون علمی - فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر از آرزوهای بنیاد بوده است که به تحقق رسید.
وی از تشکیل شبکه اجتماعی بنیاد در استان خبر داد و افزود: این شبکه به عنوان شبکه معتمدان است که از افراد توانمند برای حل مسائل و مشکلات ایثارگران استفاده می‌کنیم.
 
* 224 نفر از هیئت علمی و کارکنان دانشگاه مازندران منتسب به ایثارگرند
سرپرست دانشگاه مازندران نیز در این نشست گفت: شهدا، ایثارگران و رزمندگانی که با آفرینش حماسه‌های جاویدان تاریخ را مبهوت هنرنمایی خویش کردند، برای ایران و ایرانی، غرور و بالندگی به ارمغان آوردند.
احمد احمدپور خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و جان‌فشانی این عزیزان است که هم اکنون در اقصی نقاط جهان شاهد جنبش‌هایی هستیم که تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران هستند. به عبارتی پیام خون این عزیزان جاری و ساری شده و حتی پا فراتر گذاشته و به شکلی متفاوت با کشورهای اسلامی به جوامع اروپایی رسیده است.
وی ابراز داشت: تردیدی نیست خدمت‌گزاری به هر یک از ایثارگران از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است و خدمت به این عزیزان و زنده نگه‌داشتن یاد و نام و خاطره شهدای والا مقام نیز قطعاً از جایگاهی بس رفیع برخوردار بوده و به هیچ عنوان با انگیزه‌های مادی و سنجش‌های بشری قابل قیاس نیست.
سرپرست دانشگاه مازندران درباره حضور ایثارگران در بدنه سازمانی این دانشگاه بیان داشت: از جمعیت 731 نفری اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه مازندران 224 نفر به نوعی منتسب به قشر خانواده معزز شاهد و ایثارگر هستند که در مشاغل مختلف در این دانشگاه در حال انجام وظیفه هستند که این امر برای ما جای بسی افتخار دارد.
احمدپور افزود: با توجه به جمعیت دانشجویی و کارمندی دانشگاه مازندران، این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان است که بیش از 12 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند که حدود 10 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در 83 رشته گرایش،  یک هزار و 600 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد با بیش از 39 رشته و بیش از 400 دانشجو دکترا  با 20 گرایش در حال تحصیل هستند.
وی در پایان یادآور شد: شهدای ما از بین کارکنان یک نفر، از بین دانشجویان 17 نفر و دو نفر شهید گمنام را در برمی‌گیرند، همچنین 11 نفر از کارکنان این دانشگاه فرزندان شاهد محسوب می‌شوند.
احمدپور خاطرنشان کرد: تعداد جانبازان در مقطع کارکنان 35 نفر، در بین اعضای هیئت علمی 13 نفر که در مجموع 48 نفر را شامل می‌شوند، علاوه بر این 16 نفر از کارکنان و یک نفر از اعضای هیئت علمی جزء جمعیت آزادگان کشور به حساب می‌آیند.
این مسئول بیان داشت: خانواده معزز شهدا در بین کارکنان دانشگاه مازندران 22 نفر و تعداد رزمندگان در بین کارکنان 66 نفر و اعضای هیئت علمی 40 نفر هستند.  
  
* دانشگاه مازندران پذیرای 141 دانشجوی شاهد است
در پایان این نشست، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه مازندران نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد متذکر شد: دانشگاه مازندران امسال پذیرای 141 دانشجوی شاهد و ایثارگر است که این رقم در سال گذشته 81 نفر بوده است.
محمدعلی کریمی از وجود کانون علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه مازندران خبر داد و اذعان داشت: از بین 534 دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه مازندران، 370 نفر عضو کانون علمی و فرهنگی ایثار هستند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول