اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

40 هزار نفر از هفته فرهنگی خراسان شمالی بازدید کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 40 هزار نفر از هفته فرهنگی این استان در کاخ موزه گلستان بازدید کردند.

40 هزار نفر از هفته فرهنگی خراسان شمالی بازدید کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی کاظمی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از بنای حسینیه جاجرمی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: هفته فرهنگی خراسان شمالی از 10 ماه جاری به مدت یک هفته در این محل برگزار که با استقبال خوب مردم مواجه شد.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی برای شرکت در این برنامه فرهنگی 22 غرفه را ساماندهی کرده بود، افزود: بر همین اساس 15 غرفه صنایع دستی و همچنین غرفه‌های میراث فرهنگی، معرفی پتانسیل‌های گردشگری، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، توانمندی‌ها و عرضه تولیدات فرهنگی، چایخانه سنتی در این هفته فرهنگی ایجاد شده بود.
کاظمی تصریح کرد: غرفه سیاه چادرهای عشایر نیز در هفته فرهنگی استان در کاخ موزه گلستان برپا شده که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است.
به گفته وی، در این غرفه‌ها انواع غذاهای سنتی و محلی استان آماده و به بازدیدکنندگان ارائه شد.
وی همچنین از برپایی غرفه‌های ایثار و پایداری شامل؛ معرفی سرداران شهید و شهدای خراسان شمالی از دیگر غرفه‌های برپا شده به همین مناسبت عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی برپایی شب‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته فرهنگی برشمرد و گفت: در این آیین موسیقی مقامی و بخشی‌های خراسان، حرکات موزون، بازی‌های محلی و ... به اجرا درآمد.
خراسان شمالی به سبب سکونت اقوام مختلف دارای فرهنگ متنوعی بوده که از آن به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها نیز یاد می‌شود.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول