اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

بیشترین اعتبارات مدیریت بحران در دولت نهم و دهم بوده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: طی 10 سال گذشته 177 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش بلایای طبیعی و مدیریت بحران به این استان اختصاص یافته که 86 درصد از این اعتبارات در دولت نهم و دهم بوده است.

بیشترین اعتبارات مدیریت بحران در دولت نهم و دهم بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید نادری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مدیریت بحران که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: این کارگاه آموزشی به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و در راستای ارتقای توان فنی کارشناسان در حوزه کاهش بلایای طبیعی برگزار شده است.
وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی و گسل‌هایی که در این سرزمین وجود دارد، کشوری حادثه‌خیز است از این‌رو توجه به فعالیت‌های عمرانی و ساخت و سازها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل و تأکید رهبری در این زمینه، ستاد پدافند غیرعامل در وزارت کشور تشکیل شده است و اگر پروژه‌های عمرانی خود را به سبک گذشته اجرا کنیم با توجه به وجود حوادث طبیعی، بی‌شک منابع کشور را به هدر داده‌ایم.
وی با اشاره به رویکرد دولت در مقابله با حوادث طبیعی و پیشگیری از خسارات احتمالی تصریح کرد: نگاه دولت و سوق دادن اعتبارات در حوزه کاهش اثرات بلایای طبیعی بسیار اهمیت دارد به طوری که در 10 سال گذشته 177 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش بلایای طبیعی و مدیریت بحران به این استان اختصاص یافته که 86 درصد این اعتبار در دولت نهم و دهم بوده است.
نادری خاطرنشان کرد: این عدد نشان دهنده توجه ویژه دولت است و باید در نگاه‌های بلند مدت و طراحی‌ها، پروژه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که در زمان حادثه کمترین هزینه و خسارت را داشته باشیم.
در ادامه این کارگاه آموزشی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین اظهار داشت: طرح مطالعه و اجرای مقاوم‌سازی سامانه‌های آبرسانی در هشت شهر زلزله‌خیز کشور تهران، قزوین، بجنورد، شیراز، رشت، تبریز، مشهد و کرمان در حال اجراست.
غلامرضا رضایی‌فر افزود: در این طرح تمام تأسیسات و سامانه‌های آبرسانی مورد توجه قرار گرفت که در این هشت شهر که مطالعات مقاوم‌سازی سامانه‌های آبرسانی در حال انجام است، 509 سامانه مورد ارزیابی قرار گرفت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول