اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند تئاتر:

جشنواره‌های تئاتری باید قانون‌مند باشند

خبرگزاری فارس: یکی از هنرمندان تئاتر در آستانه برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: نفس برگزاری جشنواره بسیار خوب است، اما این رویداد باید قانون‌مند برگزار شود.

جشنواره‌های تئاتری باید قانون‌مند باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بهروز غریب‌پور اظهار کرد: برگزاری جشنواره خوب است اما در کشور ما شیوه برگزاری جشنواره معکوس است.
وی تصریح کرد: جشنواره باید محلی باشد برای اجرای نمایش‌هایی که در برخورد با مخاطب عام خود را آزموده‌اند و به آثاری جامع تبدیل شده‌اند، اما در حال حاضر جشنواره‌های ما مانند هندوانه‌های در بسته هستند و این شیوه برگزاری در هیچ کشوری رایج نیست.
این کارگردان تئاتر ادامه داد: آثار شرکت‌کننده در جشنواره باید با مخاطب عام برخورد کرده باشند نه اینکه برای جشنواره تولید شده باشند؛ همچنان که در تمام جشنواره‌های معتبر دنیا آثاری اجرا می‌شوند که امتحان خود را در برخورد با مخاطب عام پس داده و ارزش و اعتبارشان مشخص شده باشد.
وی اضافه کرد: داور جزئی از جامعه است و نظرات داور در امتداد و راستای نظرات اجتماعی است و این گونه است که داوری در جشنواره‌های معتبر دنیا در ادامه نظرات مردمی است و امری مجزای از آن نیست.
این هنرمند تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: آثاری که صرفاً برای شرکت و اجرا در جشنواره اجرا می‌شوند، نشانگر نبود قانون مشخصی برای آن جشنواره و سردر گمی آن هستند و این موضوعی است که ما باید در برگزاری جشنواره‌هایمان به آن توجه کنیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول