اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر کیفی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

ارزیابی عملکرد زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان تئاتر است

خبرگزاری فارس: ناظر کیفی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: با ارزیابی آثار و اجراهای عمومی در زمان برگزاری جشنواره، زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان این عرصه فراهم می‌شود.

ارزیابی عملکرد زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان تئاتر است
خسرو معین‌افشار در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، در ارتباط با سطح کیفیت آثار نمایشی این دوره از جشنواره، اظهار داشت: سطح کیفیت آثار به سلیقه و نوع نگاه کارگردانان و طراحان شرکت کننده که درباره مضامین و مشکلات جامعه و مقوله هنری پرداخته‌اند، برمی‌گردد.
وی درباره ساختار نمایش این هنر از جامعه ادامه داد: بیان موضوعات در چنین جشنواره‌ای باید از ساختار قابل قبول و مضامین عامه‌پسند برخوردار باشد که البته نمی‌توان برای چنین جشنواره‌ای خط و حدودی تعیین کرد.
ناظر کیفی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان مهم‌ترین کار را فراهم کردن شرایط برای شکوفایی استعدادها در این نوع جشنواره‌ها دانست و افزود: وجود میعادگاهی برای ارزیابی مستمر عملکرد سالانه فعالان تئاتر خیابانی کشور و فراتر از آن کشورهای جهان در شهر مرزی مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور برای جامعه هنرمندان تئاتر خیابانی و تشویق آنها بسیار تاثیرگذار است.
معین‌افشار در پایان گفت: هنرمندان خلاق و ایده‌پرداز در چنین جشنواره‌هایی با تمام نیرو و دانش خودشان کار می‌کنند و قدرت بیان موضوعات روز جامعه را دارند.
ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور بیش از 300 هنرمند در قالب 34 گروه نمایشی از ایران و کشورهای فرانسه، ترکیه، تاجیکستان و کردستان عراق از بیستم تا بیست و چهارم ماه جاری در مریوان در حال برگزاری است.
گفتنی است؛ هیئت داوران از میان 34 نمایش شرکت کننده در این رویداد کلان هنری، نفرات و گروه‌های برتر را در دو بخش بین‌الملل و مسابقه ایران معرفی می‌کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول