اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد میناب خبر داد؛

راهیابی 5 اثر نمایشی به بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از راهیابی پنج اثر نمایشی این شهر به بیست و سومین جشنواره تئاتر هرمزگان خبر داد.

راهیابی 5 اثر نمایشی به بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی هرمزگان
اسماعیل جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: از 11 اثر نمایشی راه یافته به بخش مسابقه بیست و سومین جشنواره پنج اثر متعلق به شهرستان میناب است.
وی افزود:نمایش‌های پنجه‌ای به وسعت یک خورشید به کارگردانی حسن سبحانی از گروه هنری آنامیس، شو نیمه برات به کارگردانی علی رحیمی شهواری از گروه هنری انگاره، سالی که دندان کرم خورده طعم گل می‌گیرد به کارگردانی حسین غلامشاهی از گروه هنری گلپنگ، سودای مهتاب به کارگردانی رضا بهنامی از گروه هنری گل و نمایش گل و زندگی شاید به کارگردانی ایوب رحیمی از گروه هنری ابوذر پس از بازخوانی متون و بازبینی موفق به کسب جواز حضور در جشنواره شدند.
وی ادامه داد: هنر مردم میناب از دیرباز و سالیان دور مورد توجه، بهره‌برداری و استفاده جوامع بوده است.
جهانگیری خاطرنشان کرد: یکی از علل موثر در پدید آمدن پنج‌شنبه بازار میناب که ریشه در تاریخی کهن دارد، همین چیره دستی مینابی‌ها در عرصه هنر و خلق و تولید آثار هنری است.
وی با اشاره به صنایع دستی میناب در سده‌های گذشته گفت: هنر مردان و زنان میناب در گذشته و حال در جای جای زندگی مردم جامعه نقش کلیدی و کاربردی داشته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه وجود مجتمع فرهنگی هنری یکی از نیازهای اساسی میناب است، بیان کرد: در اسفندماه سال 1388 طی سفر هیئت دولت به هرمزگان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلنگ‌ مجتمع فرهنگی "عدالت و امید" که از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بود در میناب به زمین زده شد که آغاز عملیات احداث آن می‌تواند هدیه خوب و مناسبی به مردم دومین شهر استان و جامعه فرهنگی هنری آن باشد.
بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی امروز 23 مهرماه در شهرستان رودان آغاز و تا 27 مهرماه ادامه دارد.
انتهای پیام/ح20

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول