اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد خبر داد:

ایجاد 500 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سطح کشور ایجاد می‌شود.

ایجاد 500 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، منصور قمشه‌ای ظهر امروز در نشست خبری هدف از تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه مددجویان کمیته امداد در سراسر ایران را کمک به این تعداد خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مددجویان کمیته امداد در سراسر ایران جمعیتی معادل 100 هزار نفر را شامل می‌شود.
وی از راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف ویژه مددجویان کمیته امداد خبر داد و تصریح کرد:  شوراهای حل اختلاف ویژه مددجویان کمیته امداد از نیمه دوم سال گذشته در ایران آغاز شده و هدف از ایجاد این شوراها آشنایی خانواده‌های زیر پوشش با قوانین و رسیدگی سریع به مشکلات آنان است.
این مسئول با اشاره به اینکه 80 درصد امور حمایتی در کشور بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 25 تا 35 درصد از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد، زمینه مشکلات و مسایل قضایی داشته باشند.
قمشه‌ای با بیان اینکه انجام مشاوره و مددکاری برای مددجویان به شکل جدی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای با کانون وکلا برای ارائه مشاوره حقوقی داریم همچنین برای استفاده از معاضدت حقوقی بسیج نیز تفاهمنامه‌ای را با بسیج حقوقدانان به منظور پیگیری مسایل این خانواده‌ها به امضا رسانده‌ایم.
وی گفت: سال گذشته کمیسیون حقوقی مجلس به پیشنهاد قوه قضائیه معافیت خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی را تصویب کرده است که این امر می‌تواند مشکلات زیادی را در این بخش رفع کند.
این مسئول گفت: با اجرایی شدن این مصوبه، کمک مهمی در زمینه مسایل قضایی به خانواده‌های مددجوی کمیته امداد می‌شود.
قمشه‌ای ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با تفاهمنامه‌ای که بین بانک‌های عامل و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده، امسال بیش از 500 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های مددجو زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور ایجاد می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد افزود: از این میزان 200 هزار فرصت شغلی در روستاها برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاها و 300 هزار فرصت شغلی در شهرهای سراسر کشور ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 80 هزار زن سرپرست خانوار در کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند، اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات این زنان مسائل قضایی و حقوقی در زمینه ارث، نفقه، املاک  و ... است که در صورت رفع  آن بیش از 20 تا 30 درصد این خانوارها از زیر پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول