اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

پرداخت تسهیلات به مددجویان امداد مرحله‌ای نباشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد مازندران به مشکلاتی در مورد ابلاغ اعتبار به صورت مرحله‌ای از سوی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: تقاضا داریم که پرداخت وام‌ها به مددجویان کمیته امداد مرحله‌ای نباشد.

پرداخت تسهیلات به مددجویان امداد مرحله‌ای نباشد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران اظهار داشت: بعضی از بانک‌ها از مددجویان کمیته امداد برای اخذ تسهیلات تقاضای ضمانت ملکی را می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه عموماَ مددجویان کمیته امداد سند ملکی قابل چشمگیری ندارند، تصریح کرد: این مسائل دریافت تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد را با مشکل مواجه می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اختصاص اعتبار 590 میلیارد ریالی اعتبار در حوزه اشتغال در سال جاری برای مددجویان کمیته امداد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 746 مورد پرداخت طرح را در کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از سوی مددجویان این نهاد داشته‌ایم.
این مسئول با اعلام اینکه 276 طرح مختص کارانگیزی و 23 طرح مربوط به توان‌افزایی است، اضافه کرد: در حال حاضر 500 هزار شغل را کمیته امداد امام خمینی (ره) در کل کشور تعهد کرده و تفاهمنامه‌ای را با بانک‌ها تنظیم کرده و مسئولیت اقتصادی بودن شغل را کمیته امداد امام خمینی (ره) برعهده گرفته است.
باغبانی با اعلام اینکه در سال جاری اشتغال مددجویان و فرزندان این نهاد مد نظر کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در سه بخش کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی اشتغال است.
مدیرکل کمیته امداد مازندران در ادامه از برپایی نمایشگاه جشن خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه مددجویان کالاها و طرح‌های خود را به نمایش می‌گذارند.
وی با اشاره به حضور 3 هزار و 200 نفر در جشن خودکفایی کمیته امداد مازندران افزود: افزایش فرهنگ کار، تجلیل از تماشاگران عرصه اقتصادی از اهداف برگزاری این جشن است.
باغبانی با اعلام اینکه 60 درصد افرادی که در جشن خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران شرکت دارند از خانواده‌های مددجوی کمیته امداد و فرزندان آنها هستند، تصریح کرد: 100 هزار نفر از خانواده‌های مددجوی کمیته امداد توانایی انجام شغل را دارند.
این مسئول در ادامه با اعلام اینکه در سال جاری برای اشتغال مددجویان این نهاد قراردادی با فنی و حرفه‌ای قرار بسته شد، گفت: در این مراکز آموزش‌های اشتغالزایی به این افراد داده شود.
مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه 15 تا 20 درصد مددجویان زن سرپرست خانوار که قادر به گرفتن ضامن برای دریافت وام‌ها نبودند با ضمانت کمیته امداد استان تسهیلات دریافت کردند، اذعان داشت: جهاد دانشگاهی واحد مازندران قبل از اجرایی شدن طرح‌های مددجویان کمیته امداد مشاوره شغلی را در نظر می‌گیرد و زمانی که طرح‌ها به تصویب مشاوران درآمده به کمیته امداد امام خمینی (ره)مازندران معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول