اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نداشتن فعالیت بدنی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در آستانه هفته تربیت‌بدنی گفت: نداشتن فعالیت بدنی و ورزش عامل و زمینه‌ساز بسیاری بیماری‌ها و معلولیت‌ها است.

نداشتن فعالیت بدنی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها است
غلامرضا اسدالهی امروز در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با خبر‌نگار فارس در مشهد اظهار داشت: امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن کار دارند.
وی خاطرنشان کرد: گروهی طرفدار و علاقه‌مند به ورزش و دیدن برنامه‌ها، مسابقات و نمایش‌های ورزشی بوده، و عده‌ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می‌گذرانند.
اسدالهی بیان داشت: وزارتخانه‌ها و ادارات ورزشی فراوانی تأسیس شده و مخارج زیادی صرف ورزش، ساختن استادیوم‌ها، مجتمع‌ها و باشگاه‌های ورزشی و نیز وسائل و لباس‌های ورزشی و یا تماشای مسابقات ورزشی می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بخش قابل توجهی از برنامه‌های تلویزیون، رادیو، مجلات و سایر رسانه‌های گروهی، به ورزش و اخبار ورزشی اختصاص دارد و خلاصه ورزش یکی از اموری است که در جهان به صورت جدّی مطرح بوده و از جهات مختلف دارای اهمیت است.
نماینده مردم تربت و تایباد تصریح کرد: حرکت و جنبش از ویژگی‌های حیات انسان و دارای انگیزه و ریشه‌ای در سرنوشت او و عاملی برای رشد و سلامت و نشاط اوست.
وی اظهار داشت: انسان نیازمند به حرکت و ناگزیر از حرکت است، منع انسان از حرکت نه تنها سبب توقف رشد بلکه سبب افسردگی، بروز رفتار ناهنجار و از دست رفتن شور و نشاط زندگی وی می‌شود.
اسدالهی خاطر نشان کرد: نیاز انسان به حرکت و فعالیت در طول تاریخ اهمیت داشته است، تربیت‌بدنی و ورزش جز تعلیم و تربیت هر جامعه و همراه با ارزش‌های فردی و اجتماعی است و وسیله‌ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان ماست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: نباید چنین تصور شود که تربیت‌بدنی امری بی‌ارزش و تفننی است، بلکه باید آن را جزو مهمی از زندگی به شمار آورد.
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد افزود: مفاهیمی مانند تندرستی، بهداشت، رشد مردمی و اجتماعی و سلامت روحی ارتباط نزدیکی با ورزش و تربیت‌بدنی دارد.
وی تصریح کرد: در این میان، بسیار شایسته است از رهنمودهای بزرگان اسلام و تجربه‌های اندیشمندان عرصه دانش و ورزش به نیکی بهره بگیریم و خود با پرداختن به ورزش‌های مفید و تأکید شده در اسلام، لحظه‌هایی سرشار از انگیزه، امید، تحرک و پویایی را برای خویش بسازیم.
اسدالهی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان تازه شروع به کار کرده و هنوز به اهداف خود دست نیافته‌اند و ما نباید از این وزارتخانه توقع زیادی داشته باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول