اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری:

ورزش روستایی سالن و امکانات لوکس نمی‌خواهد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری گفت: توسعه ورزش روستایی و عشایری نیاز به سالن و تجهیزات و امکانات لوکس و مدرن ندارد.

ورزش روستایی سالن و امکانات لوکس نمی‌خواهد
برانوش نیک‌بین در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با کمترین امکانات می‌توان جوانان و نوجوانان روستایی و حتی افراد سالخورده را به امر ورزش ترغیب کرد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری اصالت ورزش روستایی و برگزاری مسابقات را به زمین‌های خاکی و سنتی دانست و گفت: گاه ورزشکار روستایی ما در پیست تارتان و زمین چمن مصنوعی قادر به انجام مسابقه و بازی فوتبال نیست در حالی که در زمین خاکی و فضاهای ورزشی روستایی بهتر می‌تواند استعداد و توانمندی خود را نشان دهد.
این مسئول با اشاره به سابقه برگزاری مسابقه کشتی سنتی بر روی تشک ابراز داشت: برگزاری این مسابقه هرگز با استقبال خوب مردم مواجه نبوده بلکه مردم انتظار دارند در این مناطق ورزشکار با تجهیزات و امکانات بومی، منطقه‌ای و محلی بتواند ورزش مورد علاقه خود را انجام دهد.
وی در ادامه اظهار داشت: شش سال است این فدراسیون مستقل شده و پیش از این زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کرد.
نیک‌بین اضافه کرد: ما موظف به برگزاری مسابقات قهرمانی نیستیم چراکه وظیفه ما کشف استعداد است و در کنار آن باید ارتباط صمیمی و همکاری دوستانه با سایر فدراسیون‌ها و هیئت‌ها را در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: استان اردبیل از نظر جمعیت روستایی در ردیف پانزدهمین استان کشور قرار دارد که 55 درصد جمعیت آن روستایی است و ما باید با همراهی بانک کشاورزی، جهاد کشاورزی، بسیج، صندوق بیمه روستایی، اداره عشایری، مدیریت روستایی استان‌ها به تقویت ورزش روستایی و عشایری کمک کنیم.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری با یادآوری اینکه 63 هزار روستا در کشور چشم‌ انتظار بهره‌مندی از امکانات و حمایت فدراسیون ورزش روستایی هستند، بیان داشت: ما با 125 میلیون تومان اعتبار افزایش یافته در سال جاری قادر نیستیم نیازمندی همه این مناطق روستایی و عشایری را برآورده کنیم و باید به دنبال اسپانسر‌های قوی باشیم.
وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در صورت حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در تامین 50 درصد اعتبار خرید مینی‌بوس ما آمادگی داریم مینی‌بوسی را خریداری کنیم و در اختیار هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اردبیل قرار دهیم تا در اعزام‌های خود دچار مشکل نشود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول