اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خبر داد:

مایه‌کوبی 37 هزار رأس دام علیه تب برفکی در فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: در مرحله دوم عملیات واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان فهرج، 37 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه این بیماری مایه‌کوبی می‌شوند.

مایه‌کوبی 37 هزار رأس دام علیه تب برفکی در فهرج
مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: عملیات واکسیناسیون تب برفکی از 23 مهر ماه در شهرستان فهرج آغاز و در این طرح 37 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند.
وی با بیان اینکه این طرح در بخش‌های مرکزی و نگین کویر شهرستان فهرج اجرا می‌شود، افزود: این طرح توسط دو مرکز بخش خصوصی موجود در این شهرستان انجام و بخش دولتی بر آن نظارت می‌کند. 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج تصریح کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و به شدت واگیردار است و موجب ایجاد تاول در دهان، زبان و همچنین پستان دام و بین سم‌های آنها می‌شود که گاهی تاول‌ها به هم چسبیده و پاره می‌شوند و زخم ایجاد می‌کند.
بمان‌دشتی با اشاره به اینکه شهرستان فهرج در مسیر ترانزیتی سیستان و بلوچستان و ورود دام به استان کرمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات واکسیناسیون در این منطقه که یکی از قطب‌های دامپروری استان است، اهمیت بسیار بالایی دارد و همکاری بیشتر دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون را می‌طلبد. 
وی گفت: دامداران منطقه در صورت مشاهده علائم بیماری مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.  شهرستان فهرج یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری استان کرمان است و شغل بیشتر مردم در روستاها کشاورزی و دامپروری است.
در مرحله نخست عملیات واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان فهرج در سال جاری تعداد 9 هزار و500 رأس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی واکسینه شدند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول