اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس خبر داد:

واکسیناسیون یک میلیون و 600 قطعه جوجه در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس از واکسیناسیون بیش از یک میلیون و 600 هزار قطعه جوجه و مرغ گوشتی در مرغداری‌های زیر نظر این شبکه‌ ‌خبر داد.

واکسیناسیون یک میلیون و 600 قطعه جوجه در فردوس
 به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، جواد اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یکسال گذشته بیش از 470 هزار نوبت سر واکسیناسیون دام علیه انواع بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام صورت گرفته است.
وی افزود: در این مدت همچنین سمپاشی بیش از 93 هزار نوبت سر دام و 513 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام در شهرستان انجام شده است.
اسماعیلی نظارت بهداشتی بر اماکن نگهداری دام، مراکز تولید، تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی، صدور پروانه اشتغال به کار مایه‌کوبی و درمان دام برای افراد ذیصلاح، صدور پروانه تاسیس بیمارستان‌ها، داورخانه‌ها، درمانگاه‌های دامپزشکی را از جمله وظایف دامپزشکی عنوان کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس تصریح کرد: وظیفه نظارت بر مراحل کشتار دام شامل بازرسی قبل، حین و پس از کشتار بر عهده دامپزشکی بوده و اکیپ‌های ثابت این شبکه در کشتارگاه‌های فردوس و اسلامیه بر روند کشتار نظارت کامل دارند.
وی یادآور شد: طی یکسال گذشته تاکنون بیش از 6 هزار و 230 راس انواع گوسفند و بز، گاو و گوساله به وزن لاشه حدود 207 تن در کشتارگاه‌های شهرستان کشتار شده‌اند که حدود یک‌هزار و 500 کیلوگرم آن به علت آلودگی‌های انگلی و بعضی از عوامل عفونی ضبط و معدوم شد.
اسماعیلی گفت: با توجه به مخاطرات ناشی از حمل و نقل غیرمجاز دام، در یکسال اخیر تعداد 600 راس دام غیرمجاز توسط نیروهای انتظامی توقیف و با ارجاع به مراجع قضایی با متخلفین برخورد قانونی صورت گرفت.
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس نظارت بر ذبح شرعی و اسلامی را یکی از وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی عنوان کرد و افزود: به سبب تاثیرات غذا در روح و جسم انسان، اسلام اهمیت ویژه‌ای برای این امر قائل و به انسان دستور داده است که غذاهای حلال مصرف کند.
وی تصریح کرد: به منظور نظارت مستمر و دقیق بر ذبح شرعی در کشتارگاه دام فردوس، با همکاری شهرداری شهرستان، ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه مستقر شده است.
اسماعیلی یادآور شد: ذابحین دام شهرستان نیز شناسایی و برای آنان دوره‌های آموزشی بهداشتی و شرعی برگزار و برای تعداد 25 نفر نیز کارت ذبح شرعی صادر شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول