اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد:

واکسیناسیون رایگان 31 هزار قلاده سگ در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 31 هزار قلاده سگ در استان به صورت رایگان واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون رایگان 31 هزار قلاده سگ در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد اعلمی ظهر امروز در آستانه 28 سپتامبر، روز جهانی هاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 31 هزار قلاده سگ در استان به صورت رایگان واکسینه شده‌اند که این رقم نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل از رشد 45 درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: واکسیناسیون افراد در معرض خطر، واکسیناسیون سگ‌های گله و خانگی، معدوم نمودن سگ‌های ولگرد، نبود پانسمان و بخیه زخم ناشی از گزیده شدن توسط حیوان هار و یا مشکوک به هاری، شست ‌و شوی چندباره محل گاز گرفتگی به وسیله آب و صابون و ضد عفونی موضع و مراجعه سریع به مراکز بهداشتی و درمانی برای تزریق سرم ضدهاری را عمده‌ترین راه‌های کنترل و پیشگیری از هاری است.
وی تاکید کرد: هاری یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک و مشترک بین انسان و حیوان است که بسیار کشنده بوده و تمام پستانداران نسبت به بیماری حساس هستند.
معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی عمده‌ترین راه‌های انتقال بیماری را از طریق گزیده شدن توسط حیوان هار، مصرف بافت‌های آلوده به ویروس به صورت خام، آلوده‌شدن زخم‌های جلدی با ترشحات حاوی ویروس، به‌ویژه بزاق حیوان هار و پیوند اعضای آلوده،در پیوند قرنیه دانست.
وی علائم بیماری در انسان را شامل علائم عصبی، ترس از نور، ترس از آب، تحریک پذیری شدید، تشنج، حمله کردن، نداشتن تعادل، فلجی حلق و حنجره و مرگ به دنبال فلج شدن دیافراگم و خفگی و در حیوانات ترس از نور و آب، ریزش شدید بزاق، حمله به حیوانات جاندار و اشیاء، نبود تشخیص موقعیت و شناسایی صاحب خود فلجی اندام تحتانی و نهایتأ خفگی و مرگ دانست.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول