اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

چهره متحول پارس‌آباد در سایه ترقی کشاورزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: چهره متحول شهرستان پارس‌آباد و منطقه مغان در سایه رشد و تعالی بخش کشاورزی به وقوع پیوسته و به سرانجام می‌رسد.

چهره متحول پارس‌آباد در سایه ترقی کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل از مراکز و واحدهای دانشگاهی پارس‌آباد اظهار داشت: منطقه مغان به ویژه شهرستان پارس‌آباد یک توانمندی بسیار غنی و با پشتوانه در بخش کشاورزی دارد که اگر از این توانمندی‌ها به نحوه صحیح استفاده و بهره‌برداری شود به صراحت می‌توان گفت که منطقه مغان یکی از مستعدترین قطب‌های کشاورزی لقب می‌گیرد.
وی تصریح کرد: توسعه آب و خاک به شکل صحیح همراه با فناوری‌ها و علوم جدید در این عرصه می‌تواند به کارآمدی این بخش کمک کند تا شاهد تولید محصولات متنوع و همراه با مرغوبیت و مطلوبیت باشیم.
کریمی خاطر نشان کرد: در کنار این همه ظرفیت در گام اول ما به نیروی متخصص و کار بلد نیاز داریم تا همه این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.
این مسئول اضافه کرد: بستر و زیرساخت‌های لازم برای توسعه، عمران و گسترش مراکز علمی و دانشگاهی در این شهرستان مرزی فراهم است که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان استانی و کشوری این امر محقق شود.
وی تربیت و به کارگیری نیروی متخصص، متعهد و کاردان را در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها از الزامات جامعه پویا، مترقی و رو به رشد توصیف کرد و ادامه داد: هر چند تاکنون از این امکانات، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها در این شهرستان به نحوه مطلوب استفاده نشده است اما می‌توان از این ظرفیت بکر به نحوه توسعه و ترقی مطلوب بهره برد.
کریمی وجود آب فراوان، خاک مرغوب و حاصلخیز را از جمله این ظرفیت‌ها و منابع غنی و خدادادی توصیف کرد و گفت:‌ استفاده اصولی و علمی از این نعمت‌ها به پیشرفت هر چه بیشتر این منطقه کمک می‌کند.
وی از تبدیل 63 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی با بهره‌برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین خبر داد و این امر را تحول‌آفرین در منطقه توصیف کرد.
فرماندار پارس‌آباد افزود: برای تحول و رونق بخش کشاورزی و آب و خاک منطقه و گذر از کشاورزی سنتی به مدرن علاوه بر امکانات و ماشین‌آلات پیشرفته به نیروی انسانی ماهر و متخصص نیاز داریم که باید در فضای دانشگاه این امر اتفاق بیفتد.
کریمی به نقش مراکز علمی و دانشگاهی در گسترش و بالندگی شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: تصویب و ایجاد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز منطقه از جمله رشته‌های فنی و کشاورزی در دانشگاه‌های پارس‌آباد می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند.
به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان نیز در این جلسه از منابع انسانی به عنوان منبع غنی و متحول در هر نظام و کشور یاد کرد و ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد و توانمند می‌تواند کشور را به قله رفیع ترقی و توسعه سوق دهد و یا آن را از رسیدن به این اهداف دور کند.
صمد مغانی برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی کوتاه مدت با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان را از سیاست‌های این شرکت اعلام کرد.
وی اتحاد، همدلی و استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس را در رونق بخش کشاورزی منطقه مفید و مؤثر دانست و بر اصلاح جایگاه کشاورزی به عنوان یک نیاز تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان همچنین از آمادگی این شرکت برای پذیرش فارغ‌التحصیلان بومی رشته‌های کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: این مجموعه آماده است تا در قالب واحدهای دانشگاهی نیروهای مورد نیاز بخش کشاورزی را تربیت کند.
در پایان این جلسه رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تفاهمنامه همکاری دوجانبه را امضا کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول