اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی قم مطرح شد:

ارتقای سطح پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم بر ارتقای میزان و سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی با توجه به خشکسالی‌ در سال‌های اخیر تاکید شد.

ارتقای سطح پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا سیار امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در حاشیه سفر استاندار قم به بخش سلفچگان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به پروژه‌های مربوط به سفر سال گذشته استاندار قم به این بخش در زمینه کشاورزی اظهار کرد: در سال گذشته 400 میلیون تومان اعتبار در قالب 4 پروژه تصویب شد و از محل طرح‌های ملی نیز 2 میلیارد تومان در قالب 4 طرح به تصویب رسید.
وی تکمیل انبار شرکت تعاونی، احیا و مرمت قنات‌ها، احداث شبکه آبیاری دشت نیزار، لوله‌گذاری و تکمیل اراضی، اجرای آبیاری تحت و... را از جمله این پروژه عنوان کرد و افزود: تمام این پروژه‌ها به صورت کامل اجرایی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به شرایط خشکسالی به وجود آمده طی سال‌های اخیر گفت: کشاورزان قم و بخش سلفچگان در این زمینه با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند و در این زمینه راه حل‌های مختلفی را از جمله آبرسانی به وسیله تانکر و برخی اقدامات فنی اجرایی کرده‌ایم.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی برای بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزی اظهار کرد: تلاش داشته‌ایم تا حداکثر حمایت از کشاورزان را داشته باشیم.
سید‌حسن رضوی، مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای قم نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی در قم گفت: شرایط خشکسالی مشکلات مختلفی را برای استان به وجود آورده ‌و منابع آبی در بخش‌ سلفچگان 60 درصد کاهش یافته است.
استاندار قم نیز در این زمینه راهکار اصلی حمایت از بخش کشاورزی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به کشاورزان را بیمه دانست و گفت: البته این بیمه فعلی کافی نیست و راهکار اصلی و اساسی باید پیگیری شود سطح پوشش بیمه افزایش یابد.
سیدرضا دهناد معاون برنامه‌ریزی استاندار قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته برای اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار قم به بخش‌ها گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری ولی استاندار قم تاکید داشت که محدودیت در عرصه اعتباری به بخش‌ها تحمیل نشود و به لحاظ ریالی به همه تعهدات جامه عمل پوشانده و مواردی که اجرایی نشده است با مشکلاتی نظیر مجوز و... روبه‌رو بوده‌اند که امیدواریم بخش محدود اجرا نشده با تامین اعتبار و پیگیری اجرایی شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول