اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز فصل برداشت محصول سیب انجام شد؛

خرید سیب درختی کهگیلویه و بویراحمد توسط تعاون روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات برداشت محصول سیب درختی این استان آغاز شده که تعاون روستایی خرید توافقی این محصول را از باغداران کهگیلویه و بویراحمدی در دستور کار دارد.

خرید سیب درختی کهگیلویه و بویراحمد توسط تعاون روستایی
جهان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه تعاون روستایی این استان خرید محصول سیب درختی باغداران را در دستور کار خود قرار داده، اظهار داشت: خرید ۲ هزار تن از این محصول تا پایان فصل برداشت سیب از باغات سراسر کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود که امیدواریم با همکاری و تعامل باغداران و فروشندگان با این سازمان، شاهد برقراری تعادل در بازار خرید این محصول باغی باشیم.
رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون حدود 300 تن  سیب درختی از باغات شهر سی‌سخت، کاکان، دشت‌روم و تنگ سرخ خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به بیش از دو هزار تن برسد.
وی بیان داشت: اقدام سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور قطع کردن دست دلالان و واسطه‌ها در بازار خرید و فروش میوه و تره‌بار انجام شده که این موضوع سبب حمایت از تولید‌کنندگان و باغداران زحمت‌کش کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.
این مسئول بخش تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد، صادرات را یکی از راه‌های جهش اقتصادی و پویایی کسب و کار در این استان معرفی کرد و بیان داشت: بخشی از محصولات خریداری شده از کشاورزان این استان که از درجه مرغوبیت بالایی برخوردار بوده به استان‌های همجوار از جمله استان فارس صادر شده است.
رستمی شیوه خرید محصول سیب باغات کهگیلویه و بویراحمد را توافقی خواند و از تولیدکنندگان و باغداران این استان خواست با سازمان تعاون روستایی تعامل بیشتری داشته و محصول خود را از طریق شبکه تعاون روستایی به بازار عرضه کنند.
رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد، یکی از بزرگ‌ترین معضلات بخش کشاورزی به‌خصوص حوزه باغبانی کهگلویه و بویراحمد را کمبود  برخی امکانات از جمله سردخانه دانست و ابراز داشت: محصولات خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی در سردخانه دو هزار تنی این سازمان ذخیره و در موقع مناسب برای تعادل بازار عرضه می‌شود.
رستمی محصول سیب درختی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از مرغوب‌ترین محصولات سیب کشور دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر با رویکرد مثبت بخش کشاورزی این استان نسبت به تولید محصولات باغی، شاهد ارتقا کیفیت و کمیت در این بخش بوده‌ایم که نیاز به کار و حمایت بیشتر از باغداران احساس می‌شود.
وی سیاست تعاون روستایی را حمایت از تولیدکنند‌گان بخش کشاورزی خواند و تاکید کرد: تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد همراه با سیاست‌های کلی حمایت از تولیدکنندگان داخلی سعی بر این دارد که با خرید به‌موقع محصولات کشاورزی، مانع وارد آمدن زیان مضاعف به این قشر زحمت‌کش شده و آنان را نسبت به تولید بیشتر و سودآور در سال‌های آینده تشویق و ترغیب کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول