اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه:

اختلاف برای جریان انحرافی و فتنه فرصت ایجاد می‌کند‌

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: جریانات انحرافی و فتنه به خودی خود ظرفیت اجتماعی ندارند و آنچه برای آنها فرصت ایجاد می‌کند، اختلافات بین اصولگرایان است.

اختلاف برای جریان انحرافی و فتنه فرصت ایجاد می‌کند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حمید‌رضا مقدم‌فر در مراسم یادواره 110تن از شهدای پایگاه آیت‌الله سعیدی این شهرستان وحدت را رمز موفقیت اصولگرایان دانست و اظهار کرد: با توجه به انتخابات آتی دشمن امسال به دنبال فتنه دیگری از طریق ایجاد تفرقه بین اصولگرایان است.
وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وجود خلوص‌گرایی و وحدت‌گرایی در کنار یکدیگر افزود: آنچه مسلم است باید از نفوذ جریانات انحرافی و فتنه در انتخابات آتی جلوگیری شود لذا می‌طلبد در برخی از موارد در صحنه عمل با نگاه اغماض وحدت را دنبال کرد.
این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد: دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت به برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران، تصمیم گرفت با ابزاری چون ماهواره، اینترنت وارد جنگ فرهنگی شود و این بار به اشغال سرزمین قلب و فکر ملت‌ها بپردازد. 
مقدم‌فر تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن ابزار ویژه‌ای می‌طلبد که اقداماتی مثل توسعه مساجد و برگزاری یادواره شهدا از جمله اقدامات فرهنگی برای این مقابله و مبارزه است.
به گفته وی دشمن به دنبال برجسته کردن مشکلاتی چون گرانی، بیکاری و... است اما در کنار این ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقاط قوتی هم هست و نباید ناامید شد که این یأس هدف دشمن است. 
وی با اشاره به نامحسوس بودن دشمن در جنگ نرم تصریح کرد: در جنگ نرم، دشمن ممکن است در خانه‌های ما باشد ولی دیده نمی‌شود لذا این نوع مبارزه هوشیاری بیشتری می‌طلبد. 
مقدم‌فر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری از صبر و بصیرت به عنوان دو نیاز مسلم برای حفظ نظام و پیش‌روندگی آن در شرایط فعلی نام برد. 

* عملکرد دولت در جنگ نرم رضایت‌بخش نیست‌
وی با انتقاد از عملکرد دولت در جنگ نرم اظهار کرد: در مقابله با جنگ نرم از دولت به ویژه شخص رئیس ‌جمهور بیش از آنچه انجام شده انتظار می‌رود و باید به موازات حل مشکلات معیشتی بیشتر به این امر به عنوان اولویت جمهوری اسلامی پرداخته شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران افزود: اقدام دولت در برخورد با تهاجم فرهنگی با توجه به سفارشات مکرر مقام معظم رهبری در حد لازم و مطلوب نبوده ‌است.
وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا عمل فرهنگی بزرگ و اقدام ارزشی فزاینده و ذی‌قیمتی است و باید این امر به صورت فرهنگ عمومی صورت گیرد.
مقدم‌فر مقابله با جنگ نرم و فرهنگی را در اولویت برنامه‌های سپاه دانست و تصریح کرد: سپاه و بسیج به موازات افزایش میزان آمادگی رزمی و دفاعی خود با توجه به تهدیدات جدید دشمن در زمینه جنگ نرم نیز تلاش مضاعفی دارد به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سازمان بسیج اجرای برنامه‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف است.
وی در ادامه انتخابات در ایران را یک فرصت دانست و عنوان کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات در کشور ما چون خون تازه‌ای است که در شریان‌های جامعه جاری می‌شود و به دلیل این تحول همواره دشمن به دنبال سوء ‌استفاده از صحنه‌های انتخاباتی است و تهمت تقلب برای کمرنگ کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات گذشته از آن جمله است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که می‌تواند انتخابات را از فرصت خارج کند انتخاب افرادی است که تکیه بر کانون‌های قدرت و ثروت دارند و می‌خواهند با استفاده از پول و قدرت وارد عرصه مجلس شوند و این هوشیاری مردم را می‌طلبد.

* صدا و سیما نتوانسته صحنه‌های حضور مردم کرمانشاه را به تصویر بکشد
مقدم‌فر استقبال پر شور مردم کرمانشاه از مقام عظمای ولایت را فوق‌العاده و کم‌نظیر خواند و بیان کرد: صحنه‌های حضور پر نشاط مردم در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری صحنه‌های نادری است که نظیرش را می‌توان در مراسم استقبال از حضرت امام راحل در زمان ورودشان به ایران در سال 57 یافت.
وی از عملکرد ناقص صدا و سیما در انعکاس مراسم استقبال مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری گلایه و خاطرنشان کرد: صدا و سیما نتوانسته آنگونه که باید صحنه‌های حضور مردم را به تصویر بکشد اما با وجود همین انعکاس ناقص استکبار که همیشه چنین حماسه‌های حضور را بایکوت خبری کرده یا کمرنگ جلوه می‌داد، این مراسم استقبال را نتوانست کتمان کند و بر این حضور بی‌نظیر اعتراف کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص استعفای مطهری از مجلس اظهار کرد: در شرایطی که کشور نیاز به اتحاد و اتفاق دارد و سران سه قوه و نمایندگان باید در شرایط فعلی بیش از پیش با یکدیگر دوستی و وفاق داشته باشند اگر نماینده‌ای بر خلاف نظر اجماعی مجلس بر سؤال از رئیس قوه مجریه اصرار بورزد که منشاء تنش بشود کار صوابی نیست و اگر این امر منجر به استعفای آن نماینده بشود، اشکالی ندارد.
مقدم‌فر همچنین در خصوص اختلاس 3 هزار میلیاردی عنوان کرد: بر خلاف تلاش معاندان که سعی دارند این اختلاس را به یکی از دستگاه‌های کشور نسبت دهند بر اساس بررسی‌های اولیه هیچ یک از سران سه قوه در این اختلاس نقشی نداشتند و خطای صورت گرفته در سیستم بانکی کشور به عنوان بخشی از قوه مجریه در حد قصور و تقصیر است.
وی خاطرنشان کرد: همیشه در همه دستگاه‌ها افراد سودجو هستند و باید سعی شود با اصلاح نظامات و افزایش نظارت‌ها چنین تخلفاتی که تاکنون نظیر نداشته، تکرار نشود. 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران از مردم کاشان و شهدای این شهرستان به عنوان الگوی ایمان نام برد و خاطرنشان کرد: وجود 110 شهید در یک محله بی‌نظیر بوده و این امر حاکی از برجستگی و عمق ایمان مردم این خطه کویری است.
به گفته وی شهدا نه ‌تنها اجازه ندادند وجبی از خاک سرزمینشان ‌به دست دشمن بیفتد بلکه امروز الهام‌بخش خیزش‌های اسلامی در سراسر دنیا شدند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول