اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر:

جنگل‌های حرا به کانون جذب گردشگر تبدیل شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر گفت: جنگل‌های حرا و جزایر زیبای خلیج فارس در بخش بردخون را می‌توان به کانون‌های جذب گردشگر و کسب درآمد تبدیل کرد.

جنگل‌های حرا به کانون جذب گردشگر تبدیل شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین عالی‌نژاد صبح امروز در بازدید از جنگل‌های حرا بردخون اظهار داشت: روستاها باید حفظ و به نیازهای فرهنگی و علمی و عمرانی آنها توجه شود.
وی افزود: اگر مشاغل روستایی نظیر کشاورزی گسترش یابد، هیچ‌کس به فکر مهاجرت از روستاها نیست و این امر موجب افزایش فرصت‌های شغلی و افزایش رضایتمندی عمومی می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر با اشاره به مکان‌ها و فرصت‌های گردشگری گفت: جنگل‌های حرا و جزایر زیبای خلیج فارس در بخش بردخون را می‌توان به کانون‌های جذب گردشگر و کسب درآمد تبدیل کرد و امیدواریم بتوانیم در استان به این ایده‌ها و طرح‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.
مسئول منطقه حفاظت شده مند بردخون نیز با اشاره به درختان حرا گفت: منطقه حفاظت شده حرا در مساحتی بیش از چهار هکتار در مله گنزه بخش بردخون از سال 52 انتخاب و تحت حفاظت قرار گرفته که نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح ملی و جهانی حائز اهمیت است.
صادق پورسالم افزود: جنگل‌های حرا با محیط زیست پویا آبزیان غیرمتعارف، کارکردهای مختلف، ارزش‌ها و زیبایی‌های سحر انگیز خود پدیده شگفت انگیزی هستند که برای طیف گسترده‌ای از مردم جذابیت‌های خاصی دارند.
وی اضافه کرد: جنگل‌های نیمه شناور حرا برای مردم عادی کانون دیدنی‌های غیر متعارف و حیرت‌آور است و دیدن ماهی خزنده و پرندگان نادر همیشه امکانپذیر نیست، اما جنگل‌های همیشه بهار دریای حرا همه این دیدنی‌ها را یکجا به بازدیدکنندگان خود سخاوتمندانه عرضه می‌کنند.
مسئول منطقه حفاظت شده مند بردخون ادامه داد: جنگل‌های حرا برای جانوران ساحلی و دریایی پناهگاه و چراگاه مناسبی هستند و بسیاری از پرندگان و آبزیان در این جنگل‌ها تخم‌گذاری و زادآوری می‌کنند و جنگل‌های حرا در استان بوشهر در بعضی از مناطق مثل منطقه مله گنزه از درختان بزرگی تشکیل شده‌اند که ارتفاعشان گاه به سه تا چهار متر می‌رسد.  
بخشدار بردخون نیز در بازدید مدیرکل دفترامور روستایی استانداری از روستاهای بردخون کهنه، شهنیا، مغدان، آبکش وضعیت این روستاها را تشریح کرد و خواستار افزایش اعتبارات عمرانی روستاها و حمایت از طرح‌های اشتغال زا شد.
مسعود محمّدپور طرح‌های هادی روستایی و تفریحی و توجه به نیازهای فرهنگی ورزشی به ویژه برای جوانان را نیازمند تأمین اعتبار و حمایت دانست.
در این بازدیدها شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش بردخون نیز به بیان مسائل و مشکلات روستاها پرداختند و خواستار حمایت مسئولان از دهیاری‌ها و توجه به نیازهای آنان در بخش بردخون شدند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول