اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 25 مهرماه جاری؛

اصول مدیریت پایدار جنگل در شهرکرد بررسی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همایش منطقه‌ای مدیریت پایدار جنگل 25 و 26 مهر ماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود.

اصول مدیریت پایدار جنگل در شهرکرد بررسی می‎شود
عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این همایش با حضور نمایندگان ادارات کل منابع طبیعی اصفهان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، همدان، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی برگزار می‎شود.
وی با اشاره به موضوعات مورد بحث در این همایش، گفت: شناخت و معرفی ذخایر ژنتیکی جنگل‌های زاگرس، زراعت چوب در جنگل، بهره‌برداری بهینه از جنگل‌ها، ارائه راهکارهای کاربری به‌ منظور جلوگیری از افزایش آسیب‌ها بر جنگل و ارائه دستاوردهای جدید پژوهشی به‌منظور معرفی مرجع قابل استفاده برای پژوهشگران از موضوعات این همایش است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: این همایش همزمان با 25 و 26 مهر ماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای طرح مدیریت و بهره‌وری کرفس کوهی در 40 هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: در طرح بهره‌وری از کرفس کوهی بذر کرفس با مشارکت مردم جمع‌آوری و سپس کشت می‎شود.
وی افزود: این طرح با مشارکت مردم در مناطقی که کرفس در آن منطقه رویش دارد، اجرایی می‌شود.
ابراهیمی همچنین از اجرای عملیات جنگل‌کاری در 67 هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: بر اساس قانون جامع افزایش بهره‌وری از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، ضریب حفاظتی جنگل‌ها باید از 40 درصد به 90 درصد افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر سرانه موجود جنگل در این استان به‌ازای هر نفر 0.4 درصد است.
ابراهیمی با بیان اینکه منبع اصلی آب این استان از طریق منابع آب سفره‌های زیرزمینی تأمین می‎شود، گفت: کاهش 25 درصدی منابع آب زیرزمینی مشکلات عدیده‌ای را برای این استان ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ماده 140 برنامه پنجم توسعه کشور دولت را مکلف کرده است با اجرای برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در کشور، کاهش سطح آب 25 درصدی این استان را جبران کند.
ابراهیمی بر ضرورت تخصیص اعتبارات در راستای جبران خسارت ناشی از کاهش 25 درصدی منابع آب‌های زیرزمینی این استان تأکید کرد و افزود: جبران خسارات ناشی از کاهش 25 درصدی منابع آب‌های زیرزمینی علاوه بر تخصیص اعتبارات استانی نیازمند اعتبارات ملی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول