اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی غرب مازندران:

وجود جاده‌ برای مدیریت جنگل‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری نوشهر وجود جاده‌های جنگلی را برای مدیریت جنگل‌ها ضروری برشمرد.

وجود جاده‌ برای مدیریت جنگل‌ها ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، قربانعلی حدادی ظهر امروز در کارگاه آموزشی بهره‌برداری که در اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ـ نوشهر برگزار شد با تشکر از ادارات بهره‌برداری و آموزش و ترویج برای برپایی این کارگاه، برگزاری اینگونه کلاس‌های آموزشی را موجب افزایش دانش کارشناسان و بهبود کیفیت بهره‌برداری از جنگل‌ها دانست.
قربانعلی حدادی وجود جاده‌های جنگلی را برای مدیریت جنگل‌ها ضروری برشمرد و گفت: همان گونه که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های هر جامعه وجود شبکه‌ راه‌های مناسب است، وجود شبکه دسترسی مناسب در جنگل‌ها موجب می‌شود تا در مواقع لزوم نظیر آتش‌سوزی بتوان بهترین عملکرد را در عرصه داشت.
وی بیان داشت: در سال گذشته 49 هزار متر مکعب گرده بینه با طراحی و تعیین مسیر‌های فرعی چوبکش کارشناسان اداره کل توسط مجریان طرح‌های جنگلداری و با نظارت کادر فنی نظارت طرح‌های جنگلداری از عرصه‌های حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر خارج شد که این رقم حدود 50 درصد تجدید حجم صنعتی است.
در ادامه کارشناس ارشد دفتر امور بهره‌برداری جنگل و مرتع منابع طبیعی غرب مازندران با تبیین اهمیت شبکه‌بندی مسیر‌های چوب‌کشی در طرح‌های جنگل‌داری ادامه داد: از مهم‌ترین روش‌های اقتصادی کردن طرح‌های جنگل‌داری، طراحی اصولی و فنی مسیر‌های چوب کشی و خروج تنه صنعتی یا گرده بینه از جنگل است.
غلامرضا هادی‌زاده تصریح کرد: بر اساس قانون تبدیل درختان در برداشتگاه ممنوع است زیرا منجر به افت حدود 35 درصدی از تنه درخت شده که این شامل مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین قسمت‌های درخت است.
وی متذکر شد: تبدیل و حمل سنتی درختان ضمن اینکه قسمت زیادی از تنه صنعتی را از بین می‌برد، موجب کوبیدگی خاک و تخریب سطح زیادی از جنگل می‌شود.
کارگاه آموزشی تعیین مسیرهای  فرعی چوب‌کشی و راه‌های حفاظت و نگهداری آن با حضور معاون آبخیزداری و کارشناسان فنی اداره کل، ناظران طرح‌های جنگلداری و نمایندگان مجریان طرح‌ها در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول