اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای صیانت از عرصه‏های ملی؛

17 هکتار از اراضی پردیس جنگل‏کاری شد

خبرگزاری فارس: شهردار پردیس از جنگل‏کاری 17 هکتار از اراضی شهر جدید پردیس به منظور صیانت از عرصه‏های ملی خبر داد.

17 هکتار از اراضی پردیس جنگل‏کاری شد
هادی رحمتی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: توسعه فضای سبز و جنگل‏کاری از جمله اموری است که در دستور کار شهرداری پردیس قرار دارد.
وی ادامه داد: این 17 هکتار عرصه جنگل‏کاری به تفکیک شامل 11 هکتار اراضی منطقه واصفجان و هفت هکتار از اراضی باغ شهر منطقه است.
رحمتی توسعه جنگل‏کاری را سپر حفاظتی شهر خواند و افزود: جنگل‏کاری در حوزه شهر راهکاری مناسب برای صیانت از اراضی ملی در مقابل پدیده زمین‏خواری و تصرف سودجویان قلمداد می‏شود.
شهردار پردیس ادامه داد: علاوه بر این، مناطقی از این دست در آینده می‏توانند نیاز اهالی به مراکز تفرجگاهی طبیعی را تامین کند.
این مسئول از افزایش سرانه‏های فضای سبز پردیس به 150 هکتار خبر داد و افزود: با افزوده شدن این 17 هکتار درختان مثمر، سرانه‏های فضای سبز شهر جدید پردیس به 150 هکتار خواهد رسید.
 
* قابلیت های پردیس برای افزایش سازمان‏های شهرداری
رحمتی با اشاره به قابلیت‏های شهر جدید پردیس برای تشکیل چندین سازمان داخلی شهرداری بیان داشت: شهرداری پردیس بدون لحاظ شاخصه جمعیت قابلیت‏های لازم برای ایجاد چندین سازمان در این نهاد را دارد.
شهردار پردیس ضمن نام بردن از این سازمان‏ها خاطرنشان کرد: از جمله این تشکل‏ها می‏توان به سازمان‏های آتش نشانی، فضای سبز و اتوبوس‏رانی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: این سه سازمان به لحاظ درآمدی کمکی به شهرداری پردیس نخواهند کرد، اما در بحث مهم‏تر یعنی خدمات‏رسانی به مردم مثمر ثمر خواهند بود.
رحمتی با بیان اینکه در پردیس یک متر زمین بلاصاحب وجود ندارد، افزود: در شهر جدید پردیس حتی یک متر مربع زمین بلاصاحب نیز وجود ندارد.
شهردار پردیس ادامه داد: بخشی از این اراضی یا با سند مالکیت در اختیار بخش خصوصی است و یا تحت تملک شرکت عمران این شهر قرار دارد.
این مسئول اذعان داشت: شهرداری پردیس در حوزه تملک اراضی بدون پشتوانه بود که این کمبود با مشارکت مردمی و مساعدت مسئولان تا حدی برطرف شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول