اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

انتظار نیازمند آمادگی فردی و اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باید جامعه‌ای آماده برای خدمت به حضرت مهدی (عج) پرورش داده شود، چرا که انتظار فرج کار آسانی نیست و نیازمند آمادگی فردی و اجتماعی است.

انتظار نیازمند آمادگی فردی و اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی بعد از ظهر امروز در آیینی در شهر دلوار ضمن اشاره به چگونگی ارتباط مردم و امام زمان (عج) در دوران غیبت اظهار کرد: همچنان که خورشید از پشت ابر بر زمین می‌تابد و همگان از انوار آن بهره‌مند می‌شوند در دوران غیبت نیز مردم از وجود مبارک ولی عصر (عج) بهره‌ می‌برند.
وی با بیان اینکه وجود مبارک آن حضرت عامل بقا زمین است افزود: حضرت مهدی (عج) به دور از انسان‌ها زندگی نمی‌کند و در محافل و در مجالس مؤمنین حضور دارند.
میرتاج‌الدینی به حدیثی از امام صادق (ع) در این خصوص اشاره و بیان کرد: در مراسم حج حضرت مردم را می‌بینند و مردم را می‌شناسند، مردم نیز او را می‌بینند ولی حضرت را نمی‌شناسند.
وی تشریح هدایت عامه و هدایت خاصه انسان از طرف امام عصر (عج) پرداخت و بر زیستن تحت ولایت آن حضرت در زمان غیبت تاکید کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخشی از سخن خود انتظار در دوران غیبت را مهم‌ترین وظیفه شیعیان برشمرد و یادآور شد: از افضل اعمال در دوران غیبت انتظار فرج است که همه باید خود را آماده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید جامعه‌ای آماده برای خدمت به حضرت مهدی (عج) پرورش داده شود، اضافه کرد: انتظار فرج کار آسانی نیست و نیازمند آمادگی فردی و اجتماعی است.
میرتاج‌الدینی به نقش انقلاب ایران در فراهم نمودن مقدمات ظهور آن حضرت اشاره و خاطرنشان کرد: طبق روایات، گروهی از مشرق زمین قیام می‌کنند و زمینه را برای آن حضرت آماده می‌کنند که قریب به اتفاق علما نیز بر این عقیده‌اند که انقلاب اسلامی ایران همان قیام مشرق زمین است که مقدمه ظهور می‌شود.
وی به ویژگی‌های لازم برای رهبران اسلامی و مردم مسلمان در دوران غیبت اشاره و اظهار کرد: نخست اینکه رهبر اسلامی در جامعه زاهدترین فرد باشد و دوم در راه خدا جهاد و مبارزه کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور متذکر شد: رهبری مقام معظم رهبری پس از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی دارای چنین ویژگی‌هایی بوده که امروز نیز سبب اقتدار نظام اسلامی شده است.
وی با بیان اینکه برای امت نیز دو ویژگی پایداری و بصیرت لازم است افزود: مردم ایران اسلامی چه در جریان انقلاب و چه پس از آن در دفاع مقدس امتحانات مختلفی را پشت سر گذاشته و با سربلندی از این امتحانات بیرون آمدند.
میرتاج‌الدینی ادامه داد: فتنه 88 یکی از این امتحانات خیلی پیچیده و سخت بود که ملت همچون گذشته با موفقیت از آن عبور کردند.
وی در پایان به تحولات اخیر در منطقه و جهان اشاره و بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که انقلاب ایران جهانی شده و در سراسر جهان جنبش بیداری و مبارزه با ظلم و ستم با الگوگیری از انقلاب ایران شکل گرفته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول