اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

والدین ایمان را در وجود فرزندان خود نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: آینده کشور ایران اسلامی در گرو فرزندان با ایمان بوده که لازم است والدین ایمان را در وجود فرزندان خود نهادینه کنند.

والدین ایمان را در وجود فرزندان خود نهادینه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس گچساران، حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری بهترین ایمانی است که انسان‌های عاقل و اندیشمند با توسل به آن راه رستگاری را برای خود تضمین می‌کنند.
وی با اشاره به بازگشت انسان‌ها به سوی خدا ابراز داشت: بهترین راهکار و توشه برای مسلمانان تقوا و پرهیزگاری و دوری از معاصی و گناهان بوده و انسان باید پیش از فرا رسیدن مرگ پرهیزگاری و ترس از خدا را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.
خطیب جمعه گچساران با بیان حدیثی از امام علی (ع) مرگ را حق همه انسان‌ها عنوان کرد و گفت: انسان‌ها نمی‌توانند از مرگ فرار کنند و مرگ در زمان مقرر به همه انسان ها می‌رسد.
موسوی بیان داشت: دانشمندان هدف نهایی علم اخلاق را تذهیب نفس، خوشبختی و سعادت انسان می‌دانند.
وی خودشناسی و خداشناسی را تنها راه رسیدن به تهذیب نفس دانست و ابراز داشت: نتیجه و خروجی میوه خودشناسی خداشناسی است.
موسوی با بیان اینکه خودشناسی و خداشناسی در ادیان دیگر نیز سفارش شده است، افزود: راهکار رسیدن و شناخت خداوند عبور و صعود از پلکان خودشناسی است.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: افراد مختلف راه‌های متفاوتی را در رسیدن به خداوند و شناخت او می‌پیمایند و داناترین انسان‌ها کسانی هستند که برای رسیدن به هدف خود از راه‌های میانبر استفاده می‌کنند.
موسوی عمل کردن به فرامین و دستورات پیامبر را سبب رسیدن به یگانگی و توحید دانست و بیان داشت: تمام جهان‌ و هستی به اصل توحید متکی بوده و خداوند انسان را برای درک این معنی و رسیدن به معرفت خلق کرده است.
خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی گچساران با اشاره به هفته کودک و بهداشت روانی کودک، تربیت دینی را عالی‌ترین وسیله ضمانت سلامت روح کودکان عنوان کرد.
موسوی افزود: کودک امانتی الهی بوده که با فطرتی پاک و زلال به این دنیا پا می‌گذارد و مانند زمین بکری آماده کشت است.
وی تصریح کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم و انسانی باید تربیت افراد را از کودکی آغاز کرده و در کانون خانواده به این مهم توجه شود.
موسوی خانواده را اصلی‌ترین و مناسب‌ترین محل برای پرورش کودک دانست و ابراز داشت: تربیت صحیح مهم‌ترین از حقوق فرزندان بر پدر و مادر بوده که در اسلام نیز نسبت به آن سفارش زیادی شده است.
امام جمعه گچساران خانواده را کلاس اول زندگی و پرورش کودک عنوان کرد و افزود: خانواده خوب آموزشگاهی برای یادگیری ایمان، خوش خلقی، بردباری، تکامل، خدمت و وظیفه‌شناسی فرزندان است.
موسوی با تأکید بر رعایت خطوط قرمز توسط والدین در خانواده‌ها، عدم رعایت برخی موارد اخلاقی را زنگ خطری برای خانواده‌ها و فرزندان دانست و نسبت به آن هشدار داد.
وی با بیان اینکه پدر و مادر در شکل‌گیری شخصیت فرزندان دخالت مستقیمی دارند، ابراز داشت: خداوند خانواده را کانون آرامش معرفی کرده است و در مقابل این آرامش، ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی رعایت نکردن موارد اخلاقی از سوی والدین است.
موسوی معتقد است لازمه داشتن آینده‌ای روشن برای فرزندان و مملکت، رعایت بایدها و نبایدها توسط والدین است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول