اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

سازمان نظارت بر رودخانه‌ها مردمی شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: سازمان نظارت بر رودخانه‌ها مردمی شود.

سازمان نظارت بر رودخانه‌ها مردمی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، ولی‌الله فرزانه ‌در مراسم جشن افتتاح و بهره‌برداری از ماهیان استخوانی دریای خزر بیان داشت: این جشن‌ها باید با حضور فرمانداران و مدیران استانی برگزار شود تا مسئولان با مشکلات صید و صیادی آشنا شده و در جلسات خود این مشکلات را مطرح و بررسی کنند.
وی با اشاره به هماهنگی انجام شده توسط شرکت تعاونی سهام عدالت استان و بانک کشاورزی برای خرید تراکتور بخش کشاورزی پیشنهاد کرد: این هماهنگی برای خرید ابزار و ادوات صیادی به ویژه تراکتور صیادان صورت پذیرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با بیان اینکه نظارت عمومی همیشه موفق‌تر است، افزود: حتی در امنیت نتیجه خوبی گرفتیم، برای حفاظت از رودخانه‌ها که ارتباط مستقیم با صید و صیادی دارد با حضور اعضای تعاونی‌های صید و صیادی و دوستداران طبیعت و همکاری محیط زیست سازمانی تشکیل و نظارت را مردمی کنید.
فرزانه با تاکید بر نظارت بر دریا و صید و صیادی توسط اتحادیه‌های صیادان، آن را عاملی برای جلوگیری از قاچاق دانست و گفت: همانطور که نظارت بر بازار به شورای اصناف، مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها واگذار شد این امر هم باید به تعاونی صیادان واگذار شود.
وی یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان را شیلات و صنایع شیلاتی ذکر کرد و گفت: براساس آمار تولید سال 87 در کل کشور ارزش افزوده بخش شیلات حدود 700 میلیارد تومان بود که سهم استان حدود 83 میلیارد تومان معادل 12 درصد بود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران تصریح کرد: اگرچه سهم شیلات در بخش کشاورزی و حساب تولید استان زیر یک است ولی در مجموع سهم خوبی در کشور داشته و نیاز است در بحث آبزی‌پروری علاوه بر صید و صیادی ماهیان استخوانی این سهم افزایش یابد.
فرزانه از وجود 195 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی براساس آمار سال 85 با سرانه 8 میلیون و 400 هزار تومان درآمد خبر داد و افزود: این سرانه در کل کشور 5 میلیون و 200 هزار تومان است و در بخش صید و برداشت ماهی 12 میلیون و 800 هزار تومان بوده و نشان می‌دهد که بهره‌وری نیروی کار استان در بخش کشاورزی در میانگین کشور بالاتر و اقتصادی‌تر است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول