اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادگستری خوزستان:

اهمال در صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست

خبرگزاری فارس: دادگستری خوزستان گفت: هیچ‌گونه اهمال و سستی در زمینه موضوع حفظ و صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست.

اهمال در صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از دادگستری خوزستان، این دستگاه قضایی استان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت: هیچ‌گونه اهمال و سستی در زمینه موضوع حفظ و صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست.
در این اطلاعیه آمده است: دادگستری استان خوزستان، ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های به عمل آمده از سوی تمام مراجع اجرایی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در زمینه حفظ و صیانت از رودخانه کارون، به همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و ارباب صنایع و کشاورزی، اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی، تاکید می‌نماید: از نظر این مرجع، هیچ‌گونه اهمال و سستی در زمینه موضوع حفظ و صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست.
این اطلاعیه می‌افزاید: تمام نهادهای مسئول و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی موظفند، مسئولیت خود را در قبال جمع‌آوری فاضلاب‌ها و تصفیه آن بازخوانی کنند و رسالت خویش را در این زمینه ایفا نمایند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
لازم به ذکر است، براساس ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۷ آیین‌نامه مذکور، مسئولیت مستقیم حفاظت از آب‌ها، برعهده سازمان محیط زیست می‌باشد؛ همچنین براساس ماده ۴۷ قانون توزیع عادلانه آب، شرکت‌های آب و فاضلاب به ارائه و اجرای طرح تصفیه آب و فاضلاب (کانال‌کشی و ایجاد تصفیه‌خانه در مکان‌های لازم) موظف هستند.
ضمنا دادستان‌های محترم عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی که در مسیر رودخانه‌ کارون هستند لازم است ضمن پیگیری موضوع با تشکیل جلسات منسجم با حضور مسئولان ذیربط شهرستان مربوطه و شناسایی مراجع حقیقی و حقوقی‌ای که موجبات آلودگی رودخانه را فراهم می‌کنند، در اسرع وقت نسبت به رسیدگی موضوع و اطلاع‌رسانی عمومی اقدام نمایند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول