اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار700 میلیارد ریال محقق میشود؛

ساماندهی 38 کیلومتر از رودخانه‏های خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: برای ساماندهی 38 کیلومتر از بازه‏های اولویت‌دار رودخانه‏های استان 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ساماندهی 38 کیلومتر از رودخانه‏های خوزستان
فتح الله دهکردی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: خوزستان 4 هزار و 500 کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی، 700 هزارهکتار تالاب و 300 کیلومتر ساحل خلیج فارس دارد، که نشان می دهد این استان از چه ظرفیتی برای ایجاد طراوت در فضای سبز و کشاورزی برخوردار است.
وی افزود: در این استان 34 شهررود یا به عبارتی شهرهایی وجود دارد که در مجاورت رودخانه قرار دارند یا رودخانه از میان آنها می گذرد که در همین راستا ساماندهی رودخانه های استان در قالب طرح ها و پروژه های مختلف از جمله تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها، تثبیت بستر و کنترل فرسایش رودخانه ها، کنترل سیلاب و زیباسازی دنبال می شود.
دهکردی تاکید کرد: ساماندهی رودخانه ها در بازه های شهری با هدف کنترل سیلاب و زیباسازی به طول 115 کیلومتر در اولویت ساماندهی قرار دارد و 130 بازه بحرانی و فرسایشی نیز در رودخانه ها شناسایی شده که نیاز به تثبیت ساحل دارند.
وی افزود: 28 پروژه در زمینه ساماندهی با 140 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و 14 کیلومتر با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال نیز در دست اجراست.
دهکردی گفت: مطالعات 38 کیلومتر از این بازه ها نیز تقریبا به اتمام رسیده که حدود 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا نیاز دارد.
این مقام مسئول همچنین بیان کرد: رودخانه کارون در مقطع اهواز (از زرگان تا پایین دست گروه ملی) با 66 کیلومتر طول سواحل از اولویت های طرح های ساماندهی با هدف کنترل سیلاب، تثبیت سواحل و زیباسازی است، که در صورت تخصیص اعتبار برای اجرا آمادگی داریم.
وی با اشاره به تغییر محسوسی که از سه سال پیش با توسعه فضای سبز ساحلی در اهواز ایجاد شده ، خاطرنشان کرد: ظرفیت توسعه فضای سبز ساحلی اهواز تا سه برابر وجود دارد.
عضو کارگروه ساماندهی رودخانه های استان افزود: در حال حاضر با ساماندهی رودخانه کارون 110 هکتار برای عبور سیلاب و ایجاد فضای سبز و تفریحی آزادسازی شده، که شامل 50 هکتار در ساحل رودخانه در کیانپارس، 16 هکتار حد فاصل پل نادری تا پل پنجم مجاور فروشگاه رفاه، 11 هکتار از پل هفتم تا پل نادری، 18 هکتار حد فاصل پل پنجم تا پارک شقایق و 14.8 هکتار حد فاصل پل سوم تا پل هفتم است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تثبیت سواحل کارون در مقطع اهواز در برنامه است که با اجرای این طرح نیز علاوه بر استحصال فضای سبز در طول رودخانه امکان دسترسی به رودخانه میسر می‌شود همچنین از تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله در اطراف رودخانه و ایجاد آلودگی جلوگیری می‌شود
به گفته وی، در اهواز اجرای کانال بزرگ سیلاب بر بحره نیز تقریبا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می تواند حدود 900 مترمکعب بر ثانیه سیلاب مخرب را به تالاب شادگان منتقل کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول